Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Å lære å lese med transparente skriftspråk

Å lære å lese med transparente skriftspråk

Å lære å lese med transparente skriftspråk

Å lære å lese med transparente skriftspråk (en studie av leseutviklingen hos norske og svenske elever)

Forfatter Akademika

På lager - sendes nå ( 1 stk. )

229,- Nå 196,-

ISBN:

9788232100163

Forlag:

Akademika

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

85

Vekt:

156 gr

Alder:

Voksen

Å lære å lese med transparente skriftspråk
Akademika
9788232100163

Forlagets omtale:

Hvilken rolle spiller et språks ortografi når vi skal lære å lese? Har for eksempel engelske barn en tøffere jobb enn norske - og svenske - barn? Og i så fall, har det konsekvenser på lengre sikt? Denne boken handler om sammenhengen mellom ortografi og leseutvikling, med særlig vekt på LES MER leseferdighet hos norske og svenske elever. Forfatteren tar for seg sentrale spørsmål, slik som: Er det sammenheng mellom ortografier og de lesestrategier barn utvikler? Eller er lesestrategier en konsekvens av andre faktorer enn ortografi? Hvilken rolle spiller lesemetoder? Er noen lesemetoder bedre tilpasset norsk - og svensk - ortografi enn andre lesemetoder? Boken er et viktig bidrag til pensumlitteraturen innenfor emnet leseutvikling på universitets- og høyskolenivå. Turid F. Elsness er dr.philos., lærebokforfatter og professor ved Høgskolen i Østfold. LES MINDRE Forlagets omtale Hvilken rolle spiller et språks ortografi når vi skal lære å lese? Har for eksempel engelske barn en tøffere jobb enn norske - og svenske - barn? Og i så fall, har det konsekvenser på lengre sikt? Denne boken handler om sammenhengen mellom ortografi og leseutvikling, med særlig vekt på leseferdighet hos norske og svenske elever. Forfatteren tar for seg sentrale spørsmål, slik som: Er det sammenheng mellom ortografier og de lesestrategier barn utvikler? Eller er lesestrategier en konsekvens av andre faktorer enn ortografi? Hvilken rolle spiller lesemetoder? Er noen lesemetoder bedre tilpasset norsk - og svensk - ortografi enn andre lesemetoder? Boken er et viktig bidrag til pensumlitteraturen innenfor emnet leseutvikling på universitets- og høyskolenivå. Turid F. Elsness er dr.philos., lærebokforfatter og professor ved Høgskolen i Østfold.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.