Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematikksamtaler

    Matematikksamtaler

    Matematikksamtaler

    Matematikksamtaler (undervisning og læring)

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    410,- Nå 355,-

    ISBN:

    9788290898736

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    264

    Vekt:

    511 gr

    Alder:

    Voksen

    Matematikksamtaler
    Caspar forl.
    9788290898736

    Forlagets omtale:

    Dette er ei fagbok med fokus på at samtaler har betydning for å lære matematikk. Kapitlenes ulike tilnærminger viser et mangfoldig didaktisk felt. Det handler ikke om å definere én riktig måte å samtale på, men å løfte fram fruktbare samtaleformer knyttet til ulike læringsmål i ulike miljø. Barn og LES MER unge skal søke innsikt i matematiske sammenhenger, utvikle fakta- og tabellkunnskap, undersøke og bruke teknikker, lytte til forklaringer, formulere og prøve ut antagelser, finne og forandre strategier. Det skal foregå dybdelæring individuelt og i samspill. Boka handler om flerspråklige barn og unge, om matematikksamtaler i barnehage, i grunnskolens barne- og ungdomstrinn - om samtaler mellom elever som arbeider med matematikk på datamaskin, som arbeider med sannsynlighet og risiko, som samarbeider med bedrifter, som knytter matematikk til lekende kreativitet. Boka løfter samtaleanalyse som grunnlag for innsikt i fagdidaktisk praksis. Fokus er noen ganger på elevers samtaler, andre ganger på hvordan lærere danner rom for barn og unges matematisering, deres matematiske samspill - deres samtaler. Slik er den aktuell for studenter på alle nivå i lærerutdanningene og i forskerutdanning. Den er aktuell for lærere. LES MINDRE Forlagets omtale Dette er ei fagbok med fokus på at samtaler har betydning for å lære matematikk. Kapitlenes ulike tilnærminger viser et mangfoldig didaktisk felt. Det handler ikke om å definere én riktig måte å samtale på, men å løfte fram fruktbare samtaleformer knyttet til ulike læringsmål i ulike miljø. Barn og unge skal søke innsikt i matematiske sammenhenger, utvikle fakta- og tabellkunnskap, undersøke og bruke teknikker, lytte til forklaringer, formulere og prøve ut antagelser, finne og forandre strategier. Det skal foregå dybdelæring individuelt og i samspill. Boka handler om flerspråklige barn og unge, om matematikksamtaler i barnehage, i grunnskolens barne- og ungdomstrinn - om samtaler mellom elever som arbeider med matematikk på datamaskin, som arbeider med sannsynlighet og risiko, som samarbeider med bedrifter, som knytter matematikk til lekende kreativitet. Boka løfter samtaleanalyse som grunnlag for innsikt i fagdidaktisk praksis. Fokus er noen ganger på elevers samtaler, andre ganger på hvordan lærere danner rom for barn og unges matematisering, deres matematiske samspill - deres samtaler. Slik er den aktuell for studenter på alle nivå i lærerutdanningene og i forskerutdanning. Den er aktuell for lærere.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.