Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Barns mediehverdag

    Barns mediehverdag

    Barns mediehverdag

    Barns mediehverdag

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    249,-

    ISBN:

    9788202573157

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    132

    Vekt:

    267 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Dansk

    Barns mediehverdag
    Cappelen Damm akademisk
    9788202573157

    Forlagets omtale:

    I Barns mediehverdag tar forfatterne for seg mediebruk hos barn i ulike aldre, fra de yngste i barnehagen til de litt eldre som ser på nyheter. Mediene og tekstene som behandles er av ulike sjangre, både fiksjon og fakta. De er lineære og interaktive, instruktive og sosiale, på tv, mobil og LES MER internett. Mediene finnes hjemme eller i barnehagen, eller begge steder. Utgangspunktet er barna og deres mediebruk, uavhengig av hvor den foregår. Boka består av syv kapitler: Kapittel 1 introduserer fagfeltet barn og medier. Kapittel 2 ser på Disneys rolle som danningsagent, gjennom analyser av Frost og Jake og sjørøverne. Kapittel 3 analyserer Aftenposten Junior og NRK Supernytt og ser særlig på hvordan vanskelige nyheter formidles til barn. Kapittel 4 er en mikroetnografisk undersøkelse på en småbarnsavdeling, hvor forfatteren har sett etter spor av moderne medier i barnehagehverdagen. Kapittel 5 undersøker hvordan digitale verktøy som språklæringsapper kan brukes i språkopplæring i barnehagen. Kapittel 6 undersøker hva slags mediekompetansen femåringer må besitte og kan utvikle ved å bruke nettsider som nrksuper.no. Kapittel 7 analyserer eksempler på hvordan barnehagen kan kommunisere med omverdenen, gjennom blant annet Facebook, Skype og Instagram. I denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er det barns mediebruk i en hverdagssammenheng som er omdreiningspunktet. Medier er en naturlig del av barns liv, og kunnskap om bruk av disse er viktig for å møte barna der de er. Artiklene er et bidrag til utvikling av innsikt om barns mediebruk. Bidragsyterne i denne boka er: Margunn S. Dahle, Per Ivar Kjærgård, Ingvill Thu Kro, Trude Kyrkjebø, Nina S. Nesheim, Bjørg M. Nyjordet og Klaus Thestrup. LES MINDRE Forlagets omtale I Barns mediehverdag tar forfatterne for seg mediebruk hos barn i ulike aldre, fra de yngste i barnehagen til de litt eldre som ser på nyheter. Mediene og tekstene som behandles er av ulike sjangre, både fiksjon og fakta. De er lineære og interaktive, instruktive og sosiale, på tv, mobil og internett. Mediene finnes hjemme eller i barnehagen, eller begge steder. Utgangspunktet er barna og deres mediebruk, uavhengig av hvor den foregår. Boka består av syv kapitler: Kapittel 1 introduserer fagfeltet barn og medier. Kapittel 2 ser på Disneys rolle som danningsagent, gjennom analyser av Frost og Jake og sjørøverne. Kapittel 3 analyserer Aftenposten Junior og NRK Supernytt og ser særlig på hvordan vanskelige nyheter formidles til barn. Kapittel 4 er en mikroetnografisk undersøkelse på en småbarnsavdeling, hvor forfatteren har sett etter spor av moderne medier i barnehagehverdagen. Kapittel 5 undersøker hvordan digitale verktøy som språklæringsapper kan brukes i språkopplæring i barnehagen. Kapittel 6 undersøker hva slags mediekompetansen femåringer må besitte og kan utvikle ved å bruke nettsider som nrksuper.no. Kapittel 7 analyserer eksempler på hvordan barnehagen kan kommunisere med omverdenen, gjennom blant annet Facebook, Skype og Instagram. I denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er det barns mediebruk i en hverdagssammenheng som er omdreiningspunktet. Medier er en naturlig del av barns liv, og kunnskap om bruk av disse er viktig for å møte barna der de er. Artiklene er et bidrag til utvikling av innsikt om barns mediebruk. Bidragsyterne i denne boka er: Margunn S. Dahle, Per Ivar Kjærgård, Ingvill Thu Kro, Trude Kyrkjebø, Nina S. Nesheim, Bjørg M. Nyjordet og Klaus Thestrup.

    Emner: Massemedier Barn

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.