Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker En doktorgradsutdanning i endring

    En doktorgradsutdanning i endring

    En doktorgradsutdanning i endring

    En doktorgradsutdanning i endring (et fokus på den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen)

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    299,- Nå 248,-

    ISBN:

    9788245019575

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    152

    Vekt:

    339 gr

    Alder:

    Voksen

    En doktorgradsutdanning i endring
    Fagbokforl.
    9788245019575

    Forlagets omtale:

    Doktorgradsutdanningen har gjennomgått en god del endringer de siste årene både nasjonalt og internasjonalt. Denne boka tar for seg noen av disse endringene i lys av den norske utdanningskonteksten på doktorgradsnivå. Temaer som blir diskutert i boka: - Hvorfor fullfører ikke 1/3 av norske LES MER doktorgradsstipendiater sine doktorgradsstudier? - Hva vet man om betydningen av forskningsveiledningen i dette bildet? - Hva vet vi om retningslinjene og vurderingskriteriene for den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen? - Hvordan skal kandidatene posisjonere studien sin inn mot kunnskapsfronten på feltet? - Hvilke metodiske håndverk skal til for å mestre dette? Gjennom de fem kapitlene i boka skisseres ulike sider ved arbeidet med den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen i lys av forskning, styringsdokumenter og erfaringer. Boka er relevant for doktorgradskandidater, forskningsveiledere, forskningsgruppeledere og forskerskoler. Rune Johan Krumsvik er professor (dr.philos.) i pedagogikk ved Universitetet i Bergen og professor II ved Høgskulen i Volda. Han er forskningsgruppeleder for forskningsgruppen Digital Learning Communities, UiB. Forskerutdanning er ett av Krumsviks fagfelt hvor han har erfaring som forskningsveileder for en rekke doktorgradsstipendiater, han holder ofte doktorgradskurs, er med i sakkyndige doktorgradskomiteer, er jevnlig opponent på disputaser, og var sentral i forskerskolen WNGER (Western Norway Graduate School of Education, UiB, 2007 2010). Han har også sittet i flere forskerutdanningsutvalg og var med i komiteen som utviklet nye retningslinjer for det utvidede sammendraget («kappen») i artikkelbaserte ph.d.-avhandlinger ved Det psykologiske fakultet, UiB. Øvrige bidragsytere: Marianne Øfstegaard, Universitetet i Bergen Lise Øen Jones, Universitetet i Bergen Fredrik Mørk Røkenes, NTNU Boken er utgitt med støtte fra Norsk Faglitterære Forfatter -og oversetterforening LES MINDRE Forlagets omtale Doktorgradsutdanningen har gjennomgått en god del endringer de siste årene både nasjonalt og internasjonalt. Denne boka tar for seg noen av disse endringene i lys av den norske utdanningskonteksten på doktorgradsnivå. Temaer som blir diskutert i boka: - Hvorfor fullfører ikke 1/3 av norske doktorgradsstipendiater sine doktorgradsstudier? - Hva vet man om betydningen av forskningsveiledningen i dette bildet? - Hva vet vi om retningslinjene og vurderingskriteriene for den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen? - Hvordan skal kandidatene posisjonere studien sin inn mot kunnskapsfronten på feltet? - Hvilke metodiske håndverk skal til for å mestre dette? Gjennom de fem kapitlene i boka skisseres ulike sider ved arbeidet med den artikkelbaserte ph.d.-avhandlingen i lys av forskning, styringsdokumenter og erfaringer. Boka er relevant for doktorgradskandidater, forskningsveiledere, forskningsgruppeledere og forskerskoler. Rune Johan Krumsvik er professor (dr.philos.) i pedagogikk ved Universitetet i Bergen og professor II ved Høgskulen i Volda. Han er forskningsgruppeleder for forskningsgruppen Digital Learning Communities, UiB. Forskerutdanning er ett av Krumsviks fagfelt hvor han har erfaring som forskningsveileder for en rekke doktorgradsstipendiater, han holder ofte doktorgradskurs, er med i sakkyndige doktorgradskomiteer, er jevnlig opponent på disputaser, og var sentral i forskerskolen WNGER (Western Norway Graduate School of Education, UiB, 2007 2010). Han har også sittet i flere forskerutdanningsutvalg og var med i komiteen som utviklet nye retningslinjer for det utvidede sammendraget («kappen») i artikkelbaserte ph.d.-avhandlinger ved Det psykologiske fakultet, UiB. Øvrige bidragsytere: Marianne Øfstegaard, Universitetet i Bergen Lise Øen Jones, Universitetet i Bergen Fredrik Mørk Røkenes, NTNU Boken er utgitt med støtte fra Norsk Faglitterære Forfatter -og oversetterforening

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.