Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker God leseopplæring med nasjonale prøver

    God leseopplæring med nasjonale prøver

    God leseopplæring med nasjonale prøver

    God leseopplæring med nasjonale prøver (om elevers leseutfordringer i et mangfold av tekster)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Jostein Andresen Ryen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    (Cecilie Weyergang - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    299,-

    ISBN:

    9788215029054

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    206

    Vekt:

    451 gr

    Alder:

    Voksen

    God leseopplæring med nasjonale prøver
    Universitetsforl.
    9788215029054

    Forlagets omtale:

    Lærerens nøkkel til elevenes leseferdigheter.Hva er årsakene dersom elevene ikke forstår når de leser? Hvordan kan de lære å trekke de rette slutningene? Forstår de mer når de visualiserer det de leser om? Og hva er kritisk lesing? Evnen til å lese er selve grunnlaget for læring og helt nødvendig LES MER for å manøvrere i vår tekstdominerte verden. Elever må vurdere påliteligheten til informasjonen de finner i et mangfold av tekster, mange av dem nettbaserte og uten en tydelig avsender. De nasjonale prøvene gir kunnskap om elevers lesing og er obligatoriske på 5., 8. og 9. trinn. Denne boka gir nyttig veiledning både om prøvene og om god leseopplæring. Forfatterne gir en rekke eksempler på hva som gjør tekster utfordrende, hvordan elever leser, og hvordan lærerne kan utvikle elevenes leseforståelse. Her er - grundig innføring i hvordan prøvene er utformet, og hva de måler - forklaring på hvordan prøveresultatene skal forstås og brukes - eksempler på leseutfordringer elevene møter i dagens tekstmangfold - forslag til arbeid med elevenes leseforståelse i flere fag på ulike klassetrinn Brukt riktig er de nasjonale prøvene svært verdifulle, både for lærere og elever. SAGT OM BOKEN: «Dette er viktig lesing, for å forstå og se verdien av nasjonale prøver. Personlig har jeg lært mye.» Anne-Lise Wie, Førstelektor, Nord universitet. «Boka er velskrevet, interessant, relevant, praktisk for lærere å bruke for å få mer ut av de nasjonale prøvene enn bare selve testingen.» Toril Frafjord Hoem, Førstelektor, Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. «Boka gir veldig god og nyttig informasjon om ulike sider ved lesing og leseopplæring. Fagstoffet presenteres på en fin måte, med gode eksempler. Jeg liker også at boka tar for seg ulike sider ved de nasjonale prøvene, både bakgrunnsinformasjon og hvordan man kan forstå/bruke resultatene fra prøvene. Veldig viktig og relevant bok!» Marit B. Henriksen, Seniorrådgiver, Samisk høgskole. LES MINDRE Forlagets omtale Lærerens nøkkel til elevenes leseferdigheter.Hva er årsakene dersom elevene ikke forstår når de leser? Hvordan kan de lære å trekke de rette slutningene? Forstår de mer når de visualiserer det de leser om? Og hva er kritisk lesing? Evnen til å lese er selve grunnlaget for læring og helt nødvendig for å manøvrere i vår tekstdominerte verden. Elever må vurdere påliteligheten til informasjonen de finner i et mangfold av tekster, mange av dem nettbaserte og uten en tydelig avsender. De nasjonale prøvene gir kunnskap om elevers lesing og er obligatoriske på 5., 8. og 9. trinn. Denne boka gir nyttig veiledning både om prøvene og om god leseopplæring. Forfatterne gir en rekke eksempler på hva som gjør tekster utfordrende, hvordan elever leser, og hvordan lærerne kan utvikle elevenes leseforståelse. Her er - grundig innføring i hvordan prøvene er utformet, og hva de måler - forklaring på hvordan prøveresultatene skal forstås og brukes - eksempler på leseutfordringer elevene møter i dagens tekstmangfold - forslag til arbeid med elevenes leseforståelse i flere fag på ulike klassetrinn Brukt riktig er de nasjonale prøvene svært verdifulle, både for lærere og elever. SAGT OM BOKEN: «Dette er viktig lesing, for å forstå og se verdien av nasjonale prøver. Personlig har jeg lært mye.» Anne-Lise Wie, Førstelektor, Nord universitet. «Boka er velskrevet, interessant, relevant, praktisk for lærere å bruke for å få mer ut av de nasjonale prøvene enn bare selve testingen.» Toril Frafjord Hoem, Førstelektor, Lesesenteret, Universitetet i Stavanger. «Boka gir veldig god og nyttig informasjon om ulike sider ved lesing og leseopplæring. Fagstoffet presenteres på en fin måte, med gode eksempler. Jeg liker også at boka tar for seg ulike sider ved de nasjonale prøvene, både bakgrunnsinformasjon og hvordan man kan forstå/bruke resultatene fra prøvene. Veldig viktig og relevant bok!» Marit B. Henriksen, Seniorrådgiver, Samisk høgskole.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.