Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Hva er god veiledning?

    Hva er god veiledning?

    Hva er god veiledning?

    Hva er god veiledning? (en forskningsbasert innføringsbok om veiledning av nye lærere)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Merete Føinum - Forfatter)

    Fagbokforl.

    Forventes i salg 11.09.2018

    399,-

    ISBN:

    9788245024708

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Hva er god veiledning?
    Fagbokforl.
    9788245024708

    Forlagets omtale:

    Hva er god veiledning? Veiledning er avgjørende for at nye lærere skal lykkes i arbeidet sitt som lærere. Begrepet evidensbasert brukes om praksis der utøvelsen er basert på den beste tilgjengelige forskningen. Forskningsbasert kunnskap om veiledning er viktig for å kunne se kritisk på egen LES MER veiledning og på andres meninger om hvordan veiledning bør utføres. Forskning på veiledning kan bidra til forståelse, utvikling og utfordring av veiledningspraksiser. Dette er en bok om veiledning av nye lærere og som basert på nasjonal og internasjonal forskning presenterer kunnskap veiledere trenger. I boka har forfatterne samlet oppdatert kunnskap som kan være relevant for praksis og ikke minst for diskusjoner om hva som er god praksis. Når denne boka presenterer konkrete forslag til hvordan en kan veilede, er det ment som forslag basert på forskning og som innspill til diskusjon, analyse og vurdering av hva god veiledning er. Boka er skrevet for studenter i veiledningsfeltet og alle som jobber med veiledning av lærere. Eli Lejonberg er førsteamanuensis og Merete Føinum er stipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er god veiledning? Veiledning er avgjørende for at nye lærere skal lykkes i arbeidet sitt som lærere. Begrepet evidensbasert brukes om praksis der utøvelsen er basert på den beste tilgjengelige forskningen. Forskningsbasert kunnskap om veiledning er viktig for å kunne se kritisk på egen veiledning og på andres meninger om hvordan veiledning bør utføres. Forskning på veiledning kan bidra til forståelse, utvikling og utfordring av veiledningspraksiser. Dette er en bok om veiledning av nye lærere og som basert på nasjonal og internasjonal forskning presenterer kunnskap veiledere trenger. I boka har forfatterne samlet oppdatert kunnskap som kan være relevant for praksis og ikke minst for diskusjoner om hva som er god praksis. Når denne boka presenterer konkrete forslag til hvordan en kan veilede, er det ment som forslag basert på forskning og som innspill til diskusjon, analyse og vurdering av hva god veiledning er. Boka er skrevet for studenter i veiledningsfeltet og alle som jobber med veiledning av lærere. Eli Lejonberg er førsteamanuensis og Merete Føinum er stipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning ved Universitetet i Oslo.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.