Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Stemmer i mobbesaker

    Stemmer i mobbesaker

    Stemmer i mobbesaker

    Stemmer i mobbesaker (resultater og erfaringer fra Stigma-prosjektet)

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    399,-

    ISBN:

    9788245022155

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    234

    Vekt:

    450 gr

    Alder:

    Voksen

    Stemmer i mobbesaker
    Fagbokforl.
    9788245022155

    Forlagets omtale:

    Denne bokens tema er at mobbing er mer enn det som skjer mellom den som mobber og den som utsettes for mobbing. Mobbing handler om hvordan ulike aktører kan ha ulike roller når det gjelder å både forebygge, avdekke og stoppe mobbing. Mobbing, som all annen atferd, foregår i en kontekst og må derfor LES MER også behandles og forstås som en del av et komplekst sosialt samspill. Det betyr at når vi skal arbeide med en mobbesak, er det nødvendig å interessere seg for nettopp denne interaksjonen og for interaksjonen mellom ulike systemer som er berørt. Ulike aktører vil ha ulik påvirkning, og for å kunne stoppe negative handlinger på en hensiktsmessig måte må vi ha kunnskap om de mekanismene som kan oppstå i de ulike interaksjonene, og vite hvorfor de oppstår. I boken belyser forfatterne ulike aktørers handlinger, samspill og ansvar i saker som handler om mobbing. Boken presenterer mobbing fra ulike aktørers perspektiv, fra mobbeofferet, fra foreldrene, fra skoleledere, fra skoleeier og fra juristen. Hensikten er å få fram kompleksiteten i perspektiver, og for å gjøre det lettere å kunne forbygge mobbing. Boken er skrevet av forskere ved Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger. Alle forskerne har vært involvert i mobbeforskningsprosjektet Stigma. Bokens redaktører er Janne Støen, førstelektor ved Læringsmiljøsenteret avd. Porsgrunn, Hildegunn Fandrem, også professor ved Læringsmiljøsenteret avd. Stavanger og Erling Roland, professor ved Læringsmiljøsenteret avd. Stavanger. LES MINDRE Forlagets omtale Denne bokens tema er at mobbing er mer enn det som skjer mellom den som mobber og den som utsettes for mobbing. Mobbing handler om hvordan ulike aktører kan ha ulike roller når det gjelder å både forebygge, avdekke og stoppe mobbing. Mobbing, som all annen atferd, foregår i en kontekst og må derfor også behandles og forstås som en del av et komplekst sosialt samspill. Det betyr at når vi skal arbeide med en mobbesak, er det nødvendig å interessere seg for nettopp denne interaksjonen og for interaksjonen mellom ulike systemer som er berørt. Ulike aktører vil ha ulik påvirkning, og for å kunne stoppe negative handlinger på en hensiktsmessig måte må vi ha kunnskap om de mekanismene som kan oppstå i de ulike interaksjonene, og vite hvorfor de oppstår. I boken belyser forfatterne ulike aktørers handlinger, samspill og ansvar i saker som handler om mobbing. Boken presenterer mobbing fra ulike aktørers perspektiv, fra mobbeofferet, fra foreldrene, fra skoleledere, fra skoleeier og fra juristen. Hensikten er å få fram kompleksiteten i perspektiver, og for å gjøre det lettere å kunne forbygge mobbing. Boken er skrevet av forskere ved Læringsmiljøsenteret ved Universitetet i Stavanger. Alle forskerne har vært involvert i mobbeforskningsprosjektet Stigma. Bokens redaktører er Janne Støen, førstelektor ved Læringsmiljøsenteret avd. Porsgrunn, Hildegunn Fandrem, også professor ved Læringsmiljøsenteret avd. Stavanger og Erling Roland, professor ved Læringsmiljøsenteret avd. Stavanger.

    Emner: Mobbing Skolen

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.