Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Trafikkpedagogikk

    Trafikkpedagogikk

    Trafikkpedagogikk

    Trafikkpedagogikk

    Forfatter Fagbokforl.

    (Ståle Lødemel - Forfatter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    525,- Nå 436,-

    ISBN:

    9788245021639

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    418

    Vekt:

    863 gr

    Alder:

    Voksen

    Trafikkpedagogikk
    Fagbokforl.
    9788245021639

    Forlagets omtale:

    Denne boka er ment å bidra til å kvalitetssikre og styrke bilføreropplæringen. Den er skrevet for trafikklærerstudenter, trafikklærere, førerprøvesensorer og andre som arbeider med trafikk- og føreropplæring. De tre første kapitlene omhandler kjerneområdet og relevante tema i forhold til LES MER pedagogikk generelt. Tema i føreropplæring kan skille seg fra prioriteringer i annen lærerutdanning. Kapitlene ser instruksjon og ferdighetslæring i en helhetlig undervisnings- og læringssammenheng, og danner grunnlag for de øvrige kapitlene. De neste tre kapitlene tar for seg trafikkpedagogikk. De handler om undervisning og læring, læringsutbytter, læremål, tidsforbruk, stoffmengde, vurdering, undervisningens organisering og gjennomføring med mer. En utfordring i føreropplæringen er å finne god balanse mellom instruksjon og veiledning, og den noe diffuse hybriden veiledet instruksjon i overgangen mellom disse. De siste kapitlene omhandler de fire trinnene i føreropplæringen. Her finner du didaktiske råd om undervisningens gjennomføring samt faglig og metodisk innhold. Jarl Ove Glein er pensjonert førstelektor i pedagogikk ved NTNU i Trondheim Ståle Lødemel er førstelektor i trafikkpedagogikk ved Nord universitet. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka er ment å bidra til å kvalitetssikre og styrke bilføreropplæringen. Den er skrevet for trafikklærerstudenter, trafikklærere, førerprøvesensorer og andre som arbeider med trafikk- og føreropplæring. De tre første kapitlene omhandler kjerneområdet og relevante tema i forhold til pedagogikk generelt. Tema i føreropplæring kan skille seg fra prioriteringer i annen lærerutdanning. Kapitlene ser instruksjon og ferdighetslæring i en helhetlig undervisnings- og læringssammenheng, og danner grunnlag for de øvrige kapitlene. De neste tre kapitlene tar for seg trafikkpedagogikk. De handler om undervisning og læring, læringsutbytter, læremål, tidsforbruk, stoffmengde, vurdering, undervisningens organisering og gjennomføring med mer. En utfordring i føreropplæringen er å finne god balanse mellom instruksjon og veiledning, og den noe diffuse hybriden veiledet instruksjon i overgangen mellom disse. De siste kapitlene omhandler de fire trinnene i føreropplæringen. Her finner du didaktiske råd om undervisningens gjennomføring samt faglig og metodisk innhold. Jarl Ove Glein er pensjonert førstelektor i pedagogikk ved NTNU i Trondheim Ståle Lødemel er førstelektor i trafikkpedagogikk ved Nord universitet.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.