Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Undervisning som veiledning

    Undervisning som veiledning

    Undervisning som veiledning

    Undervisning som veiledning

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Halvor Hoveid - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Kari Pauline Longva - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    (Øyvin Danielsen - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    379,-

    ISBN:

    9788202569297

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    242

    Vekt:

    486 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Undervisning som veiledning
    Cappelen Damm akademisk
    9788202569297

    Forlagets omtale:

    Denne boka reiser spørsmål rundt forståelsen av undervisnings- og læreprosesser. Forfatterne drøfter hvordan lærere og lærerutdannere kan vitalisere betydningen av deltakelse i utdanning som sosial praksis. Boka drøfter ut fra dette en undervisningspraksis med særlig vekt på elevens deltakelse, en LES MER deltakelse som handler om å aktivere det eleven bærer med seg i sitt minne. Undervisning handler om å få eleven eller studenten til å uttrykke seg selv. Forfatterne er opptatt av at læring og undervisning er ulike handlinger, men at de hører sammen og ikke kan forstås uavhengige av hverandre. Sentrale tematikker i boka er: forholdet mellom utdanning og kunnskap hvordan man kan bidra til åpne og deltakende læringsfellesskap muntlig deltakelse i undervisnings- og læreprosesser kollegaveiledning i reflekterende team Dette er en bok for alle som er opptatt av praktisk pedagogikk og av hva som er grunnlaget for en undervisning som skaper deltakelse. Den er rettet spesielt mot lærere og lærerutdannere. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka reiser spørsmål rundt forståelsen av undervisnings- og læreprosesser. Forfatterne drøfter hvordan lærere og lærerutdannere kan vitalisere betydningen av deltakelse i utdanning som sosial praksis. Boka drøfter ut fra dette en undervisningspraksis med særlig vekt på elevens deltakelse, en deltakelse som handler om å aktivere det eleven bærer med seg i sitt minne. Undervisning handler om å få eleven eller studenten til å uttrykke seg selv. Forfatterne er opptatt av at læring og undervisning er ulike handlinger, men at de hører sammen og ikke kan forstås uavhengige av hverandre. Sentrale tematikker i boka er: forholdet mellom utdanning og kunnskap hvordan man kan bidra til åpne og deltakende læringsfellesskap muntlig deltakelse i undervisnings- og læreprosesser kollegaveiledning i reflekterende team Dette er en bok for alle som er opptatt av praktisk pedagogikk og av hva som er grunnlaget for en undervisning som skaper deltakelse. Den er rettet spesielt mot lærere og lærerutdannere.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.