Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Vurdering i skolen

    Vurdering i skolen

    Vurdering i skolen

    Vurdering i skolen

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Arvid Ytreland - Illustratør)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    359,-

    ISBN:

    9788202572532

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    220

    Vekt:

    434 gr

    Alder:

    Voksen

    Vurdering i skolen
    Cappelen Damm akademisk
    9788202572532

    Forlagets omtale:

    De siste årene har det blitt gjort mye for å bedre kvaliteten på vurdering av elevers læring i skolen. Likevel er det et stykke igjen før vurderingen støtter elevenes læring godt nok. Forfatteren viser i denne boka at i god vurdering er det tydelige skiller mellom faser for læring med tilhørende LES MER formativ vurdering og faser med kontrollerende og karaktergivende summativ vurdering. Vurdering som er formativ og summativ på samme tid, er den minst effektive, men det er denne formen som brukes hyppigst i skolen i dag. Dette kan endres, uten å øke press og stress for elevene eller gi lærerne større arbeidsbelastning. Ved hjelp av ren formativ vurdering vil elevene få bedre læring, og aller størst gevinst vil det ha på de svakeste elevene. Elever som lærer mer uten merarbeid for lærerne, hva kan være bedre? Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter, og for elever, foreldre, skoleledere og politikere. LES MINDRE Forlagets omtale De siste årene har det blitt gjort mye for å bedre kvaliteten på vurdering av elevers læring i skolen. Likevel er det et stykke igjen før vurderingen støtter elevenes læring godt nok. Forfatteren viser i denne boka at i god vurdering er det tydelige skiller mellom faser for læring med tilhørende formativ vurdering og faser med kontrollerende og karaktergivende summativ vurdering. Vurdering som er formativ og summativ på samme tid, er den minst effektive, men det er denne formen som brukes hyppigst i skolen i dag. Dette kan endres, uten å øke press og stress for elevene eller gi lærerne større arbeidsbelastning. Ved hjelp av ren formativ vurdering vil elevene få bedre læring, og aller størst gevinst vil det ha på de svakeste elevene. Elever som lærer mer uten merarbeid for lærerne, hva kan være bedre? Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter, og for elever, foreldre, skoleledere og politikere.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.