Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Den viktige begynneropplæringen

    Den viktige begynneropplæringen

    Den viktige begynneropplæringen

    Den viktige begynneropplæringen (en forskningsbasert tilnærming)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Kirsten Palm - Forfatter)

    Universitetsforl.

    Forventes i salg 20.07.2018

    399,-

    ISBN:

    9788215030012

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Den viktige begynneropplæringen
    Universitetsforl.
    9788215030012

    Forlagets omtale:

    I den 5-årige grunnskolelærerutdanningen for 1-7 er et av kunnskapsmålene at kandidatene skal ha bred kunnskap om begynneropplæring. Hva er egentlig begynneropplæring og hva gjør den god?Forfatterne presenterer ny forskning og diskuterer norsk empiri i lys av internasjonal forskning. Boka gir også LES MER en oversikt over sentrale teorier, begreper og problemstillinger i dette omfattende og viktige feltet. Her er stoff om flere sider ved barns utvikling og læring årene i skolen: * begynneropplæring i flerspråklige klasserom, * læreres tilbakemeldingspraksis, * dynamisk kartlegging og oppfølging av leseutvikling de første skoleårene, * bruk av ny teknologi (nettbrett) i den første skriftspråkopplæringen, * begrepslæring i naturfag, * tverrfaglighet i matematikk og språkfag, * elevers algebraiske tenkning * kreativitet, kropp og læring og * er det fysiske miljøet i klasserommet er tilpasset de minste elevene? Bokas redaktører er Eva Michaelsen og Kirsten Palm, begge førstelektorer ved Oslo Met - Storbyuniversitetet. Øvrige bidragsytere er Charlotte Aksland, Emilia Andersson Bakken, Aslaug Andreassen Becher, Elisabeta Eriksen, Mona Flognfeldt, Marte Gulliksen, Olav Imenes, Inger Kristine Jensen, Brynjar Olafsson, Aase Marit Ramton, Margareth Sandvik, Ida Heiberg Solem, Ingvill Krokstad Svanes, Inger Ulleberg og Inger Marie Vingdal. LES MINDRE Forlagets omtale I den 5-årige grunnskolelærerutdanningen for 1-7 er et av kunnskapsmålene at kandidatene skal ha bred kunnskap om begynneropplæring. Hva er egentlig begynneropplæring og hva gjør den god?Forfatterne presenterer ny forskning og diskuterer norsk empiri i lys av internasjonal forskning. Boka gir også en oversikt over sentrale teorier, begreper og problemstillinger i dette omfattende og viktige feltet. Her er stoff om flere sider ved barns utvikling og læring årene i skolen: * begynneropplæring i flerspråklige klasserom, * læreres tilbakemeldingspraksis, * dynamisk kartlegging og oppfølging av leseutvikling de første skoleårene, * bruk av ny teknologi (nettbrett) i den første skriftspråkopplæringen, * begrepslæring i naturfag, * tverrfaglighet i matematikk og språkfag, * elevers algebraiske tenkning * kreativitet, kropp og læring og * er det fysiske miljøet i klasserommet er tilpasset de minste elevene? Bokas redaktører er Eva Michaelsen og Kirsten Palm, begge førstelektorer ved Oslo Met - Storbyuniversitetet. Øvrige bidragsytere er Charlotte Aksland, Emilia Andersson Bakken, Aslaug Andreassen Becher, Elisabeta Eriksen, Mona Flognfeldt, Marte Gulliksen, Olav Imenes, Inger Kristine Jensen, Brynjar Olafsson, Aase Marit Ramton, Margareth Sandvik, Ida Heiberg Solem, Ingvill Krokstad Svanes, Inger Ulleberg og Inger Marie Vingdal.

    Emner: Pedagogikk

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.