Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Læreren som regissør

    Læreren som regissør

    Læreren som regissør

    Læreren som regissør (verktøy for ledelse i klasserommet)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Per Arne Øiestad - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788202482473

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    186

    Vekt:

    374 gr

    Alder:

    Voksen

    Læreren som regissør
    Cappelen Damm akademisk
    9788202482473

    Forlagets omtale:

    Å ta ledelse i klasserommet er å ta regien. Lærere er ledere som skal gi energi til elevenes læringsprosesser. I klasserommet dreier det seg om å utvikle klassen til et godt fungerende ensemble preget av positive relasjoner. Måter å lede læringsarbeidet på gjennom klassesamtaler og varierte LES MER didaktiske tilnærminger er lærerens verktøy i dette arbeidet. Boka bidrar med kunnskap både om slike verktøy og om hva som særpreger den ungdomsgenerasjonen lærere er ledere for. Den tar også opp betydningen av samarbeid mellom kolleger og skoleledelsens rolle i skolen som organisasjon. Boka trekker veksler på et bredt og variert kunnskapsgrunnlag der ledelse i klasserommet blir belyst fra flere perspektiver og gjennom flere eksempler. Den har et utforskende blikk på ledelse og på verktøy for ledelse og læring, hva det handler om for lærere å utøve ledelse i klasserommet, og hva det innebærer å ta ansvar for elevenes læringsprosesser. Denne boka bygger på nasjonal og internasjonal forskning og det vi vet om lærerarbeid og ledelse i klasserommet i dag. LES MINDRE Forlagets omtale Å ta ledelse i klasserommet er å ta regien. Lærere er ledere som skal gi energi til elevenes læringsprosesser. I klasserommet dreier det seg om å utvikle klassen til et godt fungerende ensemble preget av positive relasjoner. Måter å lede læringsarbeidet på gjennom klassesamtaler og varierte didaktiske tilnærminger er lærerens verktøy i dette arbeidet. Boka bidrar med kunnskap både om slike verktøy og om hva som særpreger den ungdomsgenerasjonen lærere er ledere for. Den tar også opp betydningen av samarbeid mellom kolleger og skoleledelsens rolle i skolen som organisasjon. Boka trekker veksler på et bredt og variert kunnskapsgrunnlag der ledelse i klasserommet blir belyst fra flere perspektiver og gjennom flere eksempler. Den har et utforskende blikk på ledelse og på verktøy for ledelse og læring, hva det handler om for lærere å utøve ledelse i klasserommet, og hva det innebærer å ta ansvar for elevenes læringsprosesser. Denne boka bygger på nasjonal og internasjonal forskning og det vi vet om lærerarbeid og ledelse i klasserommet i dag.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.