Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Det autoritative perspektiv i barnehagen

    Det autoritative perspektiv i barnehagen

    Det autoritative perspektiv i barnehagen

    Det autoritative perspektiv i barnehagen

    Forfatter Kolofon

    (Marianne Ostrøm - Forfatter)

    Kolofon

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    349,- Nå 290,-

    ISBN:

    9788230016688

    Forlag:

    Kolofon

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    146

    Vekt:

    560 gr

    Alder:

    Voksen

    Det autoritative perspektiv i barnehagen
    Kolofon
    9788230016688

    Forlagets omtale:

    Det autoritative perspektiv er en teori som tar for seg balansen mellom det å være styrende og strukturert, og det å være støttende og stimulerende. Teorien legger mye vekt på varme relasjoner og godt samspill. Hjem kan ikke være autoritative hjem hvis bare en av foreldrene opptrer autoritativt, og LES MER hvis ikke klimaet mellom foreldrene preges av varme relasjoner og godt samspill. Mye arbeidsmiljøforskning peker på den samme sammenhengen mellom det psykososiale arbeidsmiljø, de ansattes prestasjoner og bedriftens resultater. Dette får enda større dimensjoner i barnehagesammenheng der ansattes prestasjoner er direkte koblet til det unge barnets identitetsutvikling. Derfor må vi ta barnehagens klima og kultur på stort alvor, se nærmere på eiers intensjoner og forventninger til kvalitet, ledernes opptreden, og på samspillet mellom de voksne. Først når barnehagen som helhet inntar det autoritative perpektiv, vil den kunne lykkes med å gi et autoritativt bidrag til barnas identitetsutvikling og positive selvforståelse. Det er dette denne boken handler om. LES MINDRE Forlagets omtale Det autoritative perspektiv er en teori som tar for seg balansen mellom det å være styrende og strukturert, og det å være støttende og stimulerende. Teorien legger mye vekt på varme relasjoner og godt samspill. Hjem kan ikke være autoritative hjem hvis bare en av foreldrene opptrer autoritativt, og hvis ikke klimaet mellom foreldrene preges av varme relasjoner og godt samspill. Mye arbeidsmiljøforskning peker på den samme sammenhengen mellom det psykososiale arbeidsmiljø, de ansattes prestasjoner og bedriftens resultater. Dette får enda større dimensjoner i barnehagesammenheng der ansattes prestasjoner er direkte koblet til det unge barnets identitetsutvikling. Derfor må vi ta barnehagens klima og kultur på stort alvor, se nærmere på eiers intensjoner og forventninger til kvalitet, ledernes opptreden, og på samspillet mellom de voksne. Først når barnehagen som helhet inntar det autoritative perpektiv, vil den kunne lykkes med å gi et autoritativt bidrag til barnas identitetsutvikling og positive selvforståelse. Det er dette denne boken handler om.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.