Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Les mer!

    Les mer!

    Les mer! (utvikling av lesekompetanse i barnehagen)

    Forfatter Universitetsforl.

    Forventes i salg 21.09.2018

    359,-

    ISBN:

    9788215031194

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    2

    Alder:

    Voksen

    Les mer!
    Universitetsforl.
    9788215031194

    Forlagets omtale:

    Hvorfor er det så viktig å lese for barn? Hva slags litteratur passer for barn, og hva er egentlig god barnelitteratur? I denne boka diskuteres spørsmålene ovenfor, og hensikten er å inspirere studenter og barnehageansatte til å lese mer og oftere for barn. Boka er revidert, og alle kapitlene er LES MER bearbeidet i tråd med nye styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen (2017), Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning (2012) og Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning (2012).Bredde i det litterære tilfanget i barnehagen et kvalitetskrav i Rammeplan for barnehagen (2017), men hva slags tekster bør barna presenteres for? Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning (2012) stiller tydelig krav til barnehagelærere om å «sikre kvalitet og kulturelt mangfold i barnehagens tekstformidling». I denne boka reflekteres det over hva kvalitet i barnelitteratur er, og hva slags bøker barnehagene bør tilby barna. Både innholdet og fortellermåten i barnebøkene diskuteres. Videre stilles følgende spørsmål: Hvordan kan barnelitteratur eksponeres i barnehagen? Skal litteraturen samles i et avlåst eller åpent bibliotek, eller skal bøkene være plassert i bokhyller på den enkelte avdeling? Hvordan kan vi skal lese sammen med barn, og hva må barnehagepersonalet kunne om barnelitteratur for å sikre kvaliteten i barnas bokopplevelser? LES MINDRE Forlagets omtale Hvorfor er det så viktig å lese for barn? Hva slags litteratur passer for barn, og hva er egentlig god barnelitteratur? I denne boka diskuteres spørsmålene ovenfor, og hensikten er å inspirere studenter og barnehageansatte til å lese mer og oftere for barn. Boka er revidert, og alle kapitlene er bearbeidet i tråd med nye styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen (2017), Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning (2012) og Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning (2012).Bredde i det litterære tilfanget i barnehagen et kvalitetskrav i Rammeplan for barnehagen (2017), men hva slags tekster bør barna presenteres for? Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning (2012) stiller tydelig krav til barnehagelærere om å «sikre kvalitet og kulturelt mangfold i barnehagens tekstformidling». I denne boka reflekteres det over hva kvalitet i barnelitteratur er, og hva slags bøker barnehagene bør tilby barna. Både innholdet og fortellermåten i barnebøkene diskuteres. Videre stilles følgende spørsmål: Hvordan kan barnelitteratur eksponeres i barnehagen? Skal litteraturen samles i et avlåst eller åpent bibliotek, eller skal bøkene være plassert i bokhyller på den enkelte avdeling? Hvordan kan vi skal lese sammen med barn, og hva må barnehagepersonalet kunne om barnelitteratur for å sikre kvaliteten i barnas bokopplevelser?

    Alternative utgaver
    Les mer!, utvikling av lesekompetanse i ... Trine Solstad
    På lager - sendes nå ( 3 stk. )
    Heftet, Bokmål
    369,- NÅ 306,-
    Kjøp

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.