Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Hvorfor spurte ingen meg?

    Hvorfor spurte ingen meg?

    Hvorfor spurte ingen meg?

    Hvorfor spurte ingen meg? (kommunikasjon med barn og unge i utfordrende livssituasjoner)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    (David Keeping - Illustratør)

    Gyldendal akademisk

    Levering 2-6 dager

    329,- Nå 285,-

    ISBN:

    9788205391338

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    246

    Vekt:

    396 gr

    Alder:

    Voksen

    Hvorfor spurte ingen meg?
    Gyldendal akademisk
    9788205391338

    Haugenboks omtale:

    Boken handler om hvordan man kommuniserer med barn og ungdom i utfordrende livssituasjoner. Den beskriver ulike samtalesituasjoner med barn, og fremhever tre sentrale prinsipper for samtalene. Boken henvender seg til helse- og sosialfagsstudenter og lærer- og førskolelærerstudenter. Fagpersoner som LES MER førskolelærere, lærere, helsepersonell og ansatte i barnevernstjenesten kan også ha nytte av boken. Med litteraturliste og stikkordregister. LES MINDRE Haugenboks omtale Boken handler om hvordan man kommuniserer med barn og ungdom i utfordrende livssituasjoner. Den beskriver ulike samtalesituasjoner med barn, og fremhever tre sentrale prinsipper for samtalene. Boken henvender seg til helse- og sosialfagsstudenter og lærer- og førskolelærerstudenter. Fagpersoner som førskolelærere, lærere, helsepersonell og ansatte i barnevernstjenesten kan også ha nytte av boken. Med litteraturliste og stikkordregister.

    Forlagets omtale:

    Ønsker du mer praktisk kunnskap om hvordan du kan kommunisere med barn og ungdom i utfordrende livssituasjoner? Denne boken beskriver samtalesituasjoner med barn i vanskelige situasjoner i livet. Det kan være når barnet begynner i barnehagen eller på skolen, utsettes for mobbing, innlegges i LES MER sykehus, har mistet et nært familiemedlem eller må flytte til et fosterhjem eller en barnevernsinstitusjon. Det fremheves tre sentrale prinsipper som kan tjene som en rettesnor for samtalene: å bidra til å skape mening for barnet i situasjonen, la det beholde sin verdighet i samtaler med voksne, og gi barnet anerkjennelse for hvordan det presenterer seg selv og sin historie. De mange eksemplene fra samtalesituasjoner med barn og unge gjør kunnskapen praktisk og lett tilgjengelig. Boken egner seg som pensum i utdanninger som har barn og ungdom som målgruppe, som helse- og sosialfagutdanningene, og lærer- og førskolelærerutdanningene. Også fagpersoner som møter barn og unge som opplever små og store belastninger, vil kunne ha glede og nytte av boken. Anne Kirsti Ruud (f. 1953) er klinisk pedagog. Hun er utdannet førskolelærer og logoped og har hovedfag i pedagogikk. Hun har vært ansatt ved Nic Waals Institutt siden 1991 og har i tillegg fast undervisning ved Regionsenter for barn og unges psykiske helse, Helseregion Øst og Sør. Du kan også bestille boken igjennom SMS. Send SMS med kodeord RUUD til 2030 og få boken portofritt tilsendt. LES MINDRE Forlagets omtale Ønsker du mer praktisk kunnskap om hvordan du kan kommunisere med barn og ungdom i utfordrende livssituasjoner? Denne boken beskriver samtalesituasjoner med barn i vanskelige situasjoner i livet. Det kan være når barnet begynner i barnehagen eller på skolen, utsettes for mobbing, innlegges i sykehus, har mistet et nært familiemedlem eller må flytte til et fosterhjem eller en barnevernsinstitusjon. Det fremheves tre sentrale prinsipper som kan tjene som en rettesnor for samtalene: å bidra til å skape mening for barnet i situasjonen, la det beholde sin verdighet i samtaler med voksne, og gi barnet anerkjennelse for hvordan det presenterer seg selv og sin historie. De mange eksemplene fra samtalesituasjoner med barn og unge gjør kunnskapen praktisk og lett tilgjengelig. Boken egner seg som pensum i utdanninger som har barn og ungdom som målgruppe, som helse- og sosialfagutdanningene, og lærer- og førskolelærerutdanningene. Også fagpersoner som møter barn og unge som opplever små og store belastninger, vil kunne ha glede og nytte av boken. Anne Kirsti Ruud (f. 1953) er klinisk pedagog. Hun er utdannet førskolelærer og logoped og har hovedfag i pedagogikk. Hun har vært ansatt ved Nic Waals Institutt siden 1991 og har i tillegg fast undervisning ved Regionsenter for barn og unges psykiske helse, Helseregion Øst og Sør. Du kan også bestille boken igjennom SMS. Send SMS med kodeord RUUD til 2030 og få boken portofritt tilsendt.