Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Mellom ordene

Mellom ordene

Mellom ordene

Mellom ordene (kommunikasjon i profesjonell praksis)

Forfatter Gyldendal akademisk

(Inger Ulleberg - Forfatter)

Gyldendal akademisk

Levering 2-6 dager

579,- Nå 495,-

ISBN:

9788205397385

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2017

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

342

Vekt:

643 gr

Alder:

Voksen

Mellom ordene
Gyldendal akademisk
9788205397385

Forlagets omtale:

Hvordan kan vi forstå kommunikasjon mellom mennesker? Kan kunnskap om kommunikasjon bidra til å forbedre profesjonell praksis? Mellom ordene handler om møtene mellom profesjonsutøvere og brukere av tjenester. Det finnes mange forskjellige profesjoner i helse- og sosialfeltet og i pedagogisk LES MER virksomhet med mange ulike oppgaver. En fellesnevner for å utvikle en profesjonell praksis er å utvikle gode relasjoner og å snakke med mennesker på gode og hjelpsomme måter. I dette profesjonelle arbeidet står samtalen sentralt; samtaler med brukere, klienter og pasienter, samtaler med barn og deres foresatte og samtaler mellom fagfolk og kollegaer. Del 1 introduserer et grunnleggende kommunikasjonsperspektiv. Del 2 fordyper seg i systemisk kommunikasjonsteori og går i dybden på begreper utviklet av Gregory Bateson. Del 3 har fokus på profesjonell praksis. Forfatterne henvender seg direkte til sosionomer og barnevernpedagoger, vernepleiere og sykepleiere, lærere og førskolelærere og inviterer til egne refleksjoner underveis i lesingen. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan kan vi forstå kommunikasjon mellom mennesker? Kan kunnskap om kommunikasjon bidra til å forbedre profesjonell praksis? Mellom ordene handler om møtene mellom profesjonsutøvere og brukere av tjenester. Det finnes mange forskjellige profesjoner i helse- og sosialfeltet og i pedagogisk virksomhet med mange ulike oppgaver. En fellesnevner for å utvikle en profesjonell praksis er å utvikle gode relasjoner og å snakke med mennesker på gode og hjelpsomme måter. I dette profesjonelle arbeidet står samtalen sentralt; samtaler med brukere, klienter og pasienter, samtaler med barn og deres foresatte og samtaler mellom fagfolk og kollegaer. Del 1 introduserer et grunnleggende kommunikasjonsperspektiv. Del 2 fordyper seg i systemisk kommunikasjonsteori og går i dybden på begreper utviklet av Gregory Bateson. Del 3 har fokus på profesjonell praksis. Forfatterne henvender seg direkte til sosionomer og barnevernpedagoger, vernepleiere og sykepleiere, lærere og førskolelærere og inviterer til egne refleksjoner underveis i lesingen.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.