Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag Når noe går galt

    Når noe går galt

    Når noe går galt

    Når noe går galt (fortellinger om skyld, skam og ansvar i helsetjenesten)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788202444273

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    269

    Vekt:

    521 gr

    Alder:

    Voksen

    Når noe går galt
    Cappelen Damm akademisk
    9788202444273

    Forlagets omtale:

    Hvordan opplever helsearbeidere det når noe går galt i pasientsituasjonen? Hvordan håndterer de det? I denne boken retter forfatteren søkelyset på helsearbeiderne og deres opplevelser, noe vi ellers hører lite om. De moralske og personlige kostnadene kan være store for helsearbeidere som er LES MER involvert når noe går galt. Forfatterens hensikt er å bidra til en profesjonsetikk som ivaretar berørte helsearbeidere så vel som pasienter og pårørende. Boken bygger på intervjuer med leger, psykologer og sykepleiere. Begreper som skam, skyld og ansvar står sentralt i deres fortellinger om hendelser som har gått galt. Boken er rettet mot studenter i profesjonsutdanningene innen helsefag og helseledelse og mot helsepersonell og deres ledere. Den er interessant også for alle som jobber med pasientklager og pasientskade. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan opplever helsearbeidere det når noe går galt i pasientsituasjonen? Hvordan håndterer de det? I denne boken retter forfatteren søkelyset på helsearbeiderne og deres opplevelser, noe vi ellers hører lite om. De moralske og personlige kostnadene kan være store for helsearbeidere som er involvert når noe går galt. Forfatterens hensikt er å bidra til en profesjonsetikk som ivaretar berørte helsearbeidere så vel som pasienter og pårørende. Boken bygger på intervjuer med leger, psykologer og sykepleiere. Begreper som skam, skyld og ansvar står sentralt i deres fortellinger om hendelser som har gått galt. Boken er rettet mot studenter i profesjonsutdanningene innen helsefag og helseledelse og mot helsepersonell og deres ledere. Den er interessant også for alle som jobber med pasientklager og pasientskade.