Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Språklæring det siste året i barnehagen

    Språklæring det siste året i barnehagen

    Språklæring det siste året i barnehagen

    Språklæring det siste året i barnehagen

    Forfatter Universitetsforl.

    (Cecilie Dyrkorn Fodstad - Forfatter)

    Universitetsforl.

    (Christine B. Østbø Munch - Forfatter)

    Universitetsforl.

    (Marit Semundseth - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 7 stk. )

    369,-

    ISBN:

    9788215028606

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    217

    Vekt:

    466 gr

    Alder:

    Voksen

    Språklæring det siste året i barnehagen
    Universitetsforl.
    9788215028606

    Forlagets omtale:

    Gjennom lek og utforskende samtaler kommuniserer barn med andre, de lærer ord og begreper, og det meste av grammatikken er ferdig utviklet når barna begynner på skolen. Forfatterne belyser de eldste barnehagebarnas språkmiljø, både i et her-og-nå-perspektiv og med henblikk på barns overgang til LES MER skolen. Boka er forskningsbasert og tematiserer blant annet - hvordan personalet kan skape et inkluderende og kreativt språkmiljø det siste året i barnehagen - hva 5- og 6-åringene innehar av språklig kompetanse - hvordan personalet i barnehagen kan støtte de eldste barnas andrespråkutvikling - hvordan kartlegging kan forstås som en del av barnehagens språkarbeid - hvordan de eldste barnehagebarnas lek, estetiske opplevelser og tekstlige uttrykk er vesentlig for deres danning Redaktørene, Cecilie Dyrkorn Fodstad og Ingvild Alfheim, har skrevet boka sammen med Christine B. Østbø Munch og Marit Semundseth. LES MINDRE Forlagets omtale Gjennom lek og utforskende samtaler kommuniserer barn med andre, de lærer ord og begreper, og det meste av grammatikken er ferdig utviklet når barna begynner på skolen. Forfatterne belyser de eldste barnehagebarnas språkmiljø, både i et her-og-nå-perspektiv og med henblikk på barns overgang til skolen. Boka er forskningsbasert og tematiserer blant annet - hvordan personalet kan skape et inkluderende og kreativt språkmiljø det siste året i barnehagen - hva 5- og 6-åringene innehar av språklig kompetanse - hvordan personalet i barnehagen kan støtte de eldste barnas andrespråkutvikling - hvordan kartlegging kan forstås som en del av barnehagens språkarbeid - hvordan de eldste barnehagebarnas lek, estetiske opplevelser og tekstlige uttrykk er vesentlig for deres danning Redaktørene, Cecilie Dyrkorn Fodstad og Ingvild Alfheim, har skrevet boka sammen med Christine B. Østbø Munch og Marit Semundseth.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.