Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Helse- og sosialfag God kommunikasjon med ASK-brukere

    God kommunikasjon med ASK-brukere

    God kommunikasjon med ASK-brukere

    God kommunikasjon med ASK-brukere

    På lager - sendes nå ( 5 stk. )

    349,- Nå 290,-

    ISBN:

    9788245018370

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    266

    Vekt:

    515 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Nynorsk, Bokmål og Svensk

    God kommunikasjon med ASK-brukere
    Fagbokforl.
    9788245018370

    Forlagets omtale:

    Boken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon, kommunikasjonsutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. LES MER Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjonspartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon-, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon. LES MINDRE Forlagets omtale Boken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon, kommunikasjonsutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjonspartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon-, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.