Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Klinisk resonnering i ergoterapi

    Klinisk resonnering i ergoterapi

    Klinisk resonnering i ergoterapi

    Klinisk resonnering i ergoterapi

    Forfatter Mankoni media

    (Brian Ellingham - Forfatter)

    Mankoni media

    (Fride Darvik - Illustratør)

    Mankoni media

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    250,- Nå 208,-

    ISBN:

    9788269058826

    Forlag:

    Mankoni media

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    128

    Alder:

    Voksen

    Klinisk resonnering i ergoterapi
    Mankoni media
    9788269058826

    Forlagets omtale:

    Denne boka handler om klinisk resonnering i ergoterapi. Ordet klinisk betyr i denne sammenhengen at utgangspunktet er praktisk fagutøvelse med klienter som trenger ergoterapeutisk bistand av en eller annen art. Ordet resonnering handler om hvordan ergoterapeuter tenker om sin fagutøvelse. Det er LES MER vanskelig å se for seg en praksis helt løsrevet fra tenkning og begrunnelse, men tenkningen kan rette seg mot ulike forhold - og den kan ha god eller mindre god kvalitet. Formålet med denne boka er å gi en lettfattelig innføring i ergoterapeuters kliniske resonnering. Vi har ambisjoner om å vise hvordan temaet har blitt diskutert i ergoterapilitteraturen frem til nå, men først og fremst er dette en lærebok. Det betyr for oss at ergoterapeuter og ergoterapistudenter skal kunne bruke boka til å utvikle og forbedre sin kliniske resonnering. Praktiske ferdigheter er viktig, men utilstrekkelig for god fagutøvelse. For å kunne begrunne praksis må vi tenke. Vi har organisert boka i fem deler. Del 1 gir en kort innføring i klinisk resonnering, og hvordan det tidligere har blitt presentert i tilknytning til sentrale teorier i faget. Del 2 dreier seg om hvordan klinisk resonnering foregår som en integrert del av den praktiske fagutøvelsen. Her setter vi temaet i sammenheng med modeller for arbeidsprosessen i faget, og vi presenterer en rekke kommenterte eksempler basert på ergoterapeuters praksis på ulike arenaer. Del 3 til 5 har alle pedagogiske siktemål. Disse delene av boka dreier seg vesentlig om hva studenter og uerfarne ergoterapeuter kan gjøre for å bli bedre i klinisk resonnering, og hva ergoterapilærere og praksisveiledere kan gjøre for å støtte opp om deres læringsprosess. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka handler om klinisk resonnering i ergoterapi. Ordet klinisk betyr i denne sammenhengen at utgangspunktet er praktisk fagutøvelse med klienter som trenger ergoterapeutisk bistand av en eller annen art. Ordet resonnering handler om hvordan ergoterapeuter tenker om sin fagutøvelse. Det er vanskelig å se for seg en praksis helt løsrevet fra tenkning og begrunnelse, men tenkningen kan rette seg mot ulike forhold - og den kan ha god eller mindre god kvalitet. Formålet med denne boka er å gi en lettfattelig innføring i ergoterapeuters kliniske resonnering. Vi har ambisjoner om å vise hvordan temaet har blitt diskutert i ergoterapilitteraturen frem til nå, men først og fremst er dette en lærebok. Det betyr for oss at ergoterapeuter og ergoterapistudenter skal kunne bruke boka til å utvikle og forbedre sin kliniske resonnering. Praktiske ferdigheter er viktig, men utilstrekkelig for god fagutøvelse. For å kunne begrunne praksis må vi tenke. Vi har organisert boka i fem deler. Del 1 gir en kort innføring i klinisk resonnering, og hvordan det tidligere har blitt presentert i tilknytning til sentrale teorier i faget. Del 2 dreier seg om hvordan klinisk resonnering foregår som en integrert del av den praktiske fagutøvelsen. Her setter vi temaet i sammenheng med modeller for arbeidsprosessen i faget, og vi presenterer en rekke kommenterte eksempler basert på ergoterapeuters praksis på ulike arenaer. Del 3 til 5 har alle pedagogiske siktemål. Disse delene av boka dreier seg vesentlig om hva studenter og uerfarne ergoterapeuter kan gjøre for å bli bedre i klinisk resonnering, og hva ergoterapilærere og praksisveiledere kan gjøre for å støtte opp om deres læringsprosess.

    Emner: Ergoterapi

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.