Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Medie og kommunikasjon Bak kamera

    Bak kamera

    Bak kamera

    Bak kamera (norsk film og TV i et produksjonsperspektiv)

    På lager - sendes nå

    399,-

    ISBN:

    9788275182478

    Forlag:

    Oplandske bokforl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    224

    Vekt:

    250 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Bak kamera

    Serie:

    Vardeserien

    Bak kamera
    Oplandske bokforl.
    9788275182478

    Forlagets omtale:

    Vi lever midt i en malstrøm av levende bilder. De flimrer imot oss fra små og store skjermer og er tilgjengelige hvor vi enn befinner oss. Medievitenskapen har gjerne vært opptatt av innholdet i billedmediene og betydningen av dem i en større samfunnsmessig kontekst. Artiklene i denne boka dreier LES MER blikket vekk fra skjermene og fokuserer på hva som foregår bak kameraene i norske film- og TV-produksjonsmiljøer. Mediebransjen er en tøff bransje å overleve i, og noe av hensikten med er å undersøke hvordan film- og tv-bransjen agerer for å lykkes med dette. Forskningsbidragene i denne boka studerer norsk film- og tv-produksjon på fire ulike nivåer. - For det første på et industrinivå. Her dreier det seg om de overordnede rammebetingelsene for norsk film- og TV-produksjon og hvordan bransjen har håndtert de store strukturendringene som har preget det norske medielandskapet siden årtusenskiftet. - Herifra zoomes det inn på det enkelte produksjonsselskap for å se hva slags strategier som styrer deres virksomhet. Her er det studier av Rubicon TV, de regionale filmprodusentene Mer Film og Filmbin, samt en historisk studie av Teamfilm, det mestproduserende private selskapet i norsk filmhistorie. - Selskapers strategier er en ting. En helt annen sak er å realiserer dette i praktisk produksjon. Artiklene i bokas tredje del undersøker nettopp dette: enkeltproduksjoner og hva som påvirker disse. Studieobjekter her er VGTV-serien Oljebarna, spillefilmen 1000 ganger god natt og, som et historisk eksempel, dokumentarfilmen Same Jakki. - Det siste nivået omhandler enkeltindividets betydning i et produksjonsperspektiv med artikler om TV-journalisten Haagen Ringnes, filmprodusentene John M. Jacobsen og Rasmus Breistein, samt filmskaperen Vibeke Løkkeberg. Til sammen gir disse artiklene ny kunnskap om virksomheten bak kamera. En kunnskap som er viktig for å forstå de endringer som har skjedd og som stadig skjer i norsk film- og TV-bransje. LES MINDRE Forlagets omtale Vi lever midt i en malstrøm av levende bilder. De flimrer imot oss fra små og store skjermer og er tilgjengelige hvor vi enn befinner oss. Medievitenskapen har gjerne vært opptatt av innholdet i billedmediene og betydningen av dem i en større samfunnsmessig kontekst. Artiklene i denne boka dreier blikket vekk fra skjermene og fokuserer på hva som foregår bak kameraene i norske film- og TV-produksjonsmiljøer. Mediebransjen er en tøff bransje å overleve i, og noe av hensikten med er å undersøke hvordan film- og tv-bransjen agerer for å lykkes med dette. Forskningsbidragene i denne boka studerer norsk film- og tv-produksjon på fire ulike nivåer. - For det første på et industrinivå. Her dreier det seg om de overordnede rammebetingelsene for norsk film- og TV-produksjon og hvordan bransjen har håndtert de store strukturendringene som har preget det norske medielandskapet siden årtusenskiftet. - Herifra zoomes det inn på det enkelte produksjonsselskap for å se hva slags strategier som styrer deres virksomhet. Her er det studier av Rubicon TV, de regionale filmprodusentene Mer Film og Filmbin, samt en historisk studie av Teamfilm, det mestproduserende private selskapet i norsk filmhistorie. - Selskapers strategier er en ting. En helt annen sak er å realiserer dette i praktisk produksjon. Artiklene i bokas tredje del undersøker nettopp dette: enkeltproduksjoner og hva som påvirker disse. Studieobjekter her er VGTV-serien Oljebarna, spillefilmen 1000 ganger god natt og, som et historisk eksempel, dokumentarfilmen Same Jakki. - Det siste nivået omhandler enkeltindividets betydning i et produksjonsperspektiv med artikler om TV-journalisten Haagen Ringnes, filmprodusentene John M. Jacobsen og Rasmus Breistein, samt filmskaperen Vibeke Løkkeberg. Til sammen gir disse artiklene ny kunnskap om virksomheten bak kamera. En kunnskap som er viktig for å forstå de endringer som har skjedd og som stadig skjer i norsk film- og TV-bransje.

    Emner: TV Film

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.