Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Lokale medier

    Lokale medier

    Lokale medier

    Lokale medier (samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning)

    På lager - sendes nå ( 3 stk. )

    389,-

    ISBN:

    9788202532468

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2018

    Utgitt:

    2018

    Utgave:

    1

    Sider:

    240

    Vekt:

    466 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Engelsk

    Lokale medier
    Cappelen Damm akademisk
    9788202532468

    Forlagets omtale:

    Teknologisk utvikling, markedets endrede krav til inntjening og ny brukeratferd innebærer både utfordringer og muligheter for de tradisjonelle mediene og deres omgivelser. Boka tar for seg den lokale og regionale journalistikken, det lokale publikum og den lokale offentligheten, og diskuterer LES MER medienes rolle i et demokratisk perspektiv. Forfatterne viser at de lokale og regionale mediene er en viktig del av offentlighetens infrastruktur. De utforsker hvordan medielandskapet er preget av både endring og stabilitet, hvordan nye innovative prosjekt etableres i tradisjonelle medier, selv i en krisetid, og diskuterer hva som skjer når den offentlige arenaen og den mediale samhandlingen endres. Boka er basert på forskningsprogrammet «Opinionsdanning, offentlighet og lokale medier», ledet av Birgit Røe Mathisen og Lisbeth Morlandstø ved Fakultet for samfunnsvitenskap, Nord universitet. Lokale medier. Samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning retter seg mot forskere og studenter innen journalistikk og medievitenskap. LES MINDRE Forlagets omtale Teknologisk utvikling, markedets endrede krav til inntjening og ny brukeratferd innebærer både utfordringer og muligheter for de tradisjonelle mediene og deres omgivelser. Boka tar for seg den lokale og regionale journalistikken, det lokale publikum og den lokale offentligheten, og diskuterer medienes rolle i et demokratisk perspektiv. Forfatterne viser at de lokale og regionale mediene er en viktig del av offentlighetens infrastruktur. De utforsker hvordan medielandskapet er preget av både endring og stabilitet, hvordan nye innovative prosjekt etableres i tradisjonelle medier, selv i en krisetid, og diskuterer hva som skjer når den offentlige arenaen og den mediale samhandlingen endres. Boka er basert på forskningsprogrammet «Opinionsdanning, offentlighet og lokale medier», ledet av Birgit Røe Mathisen og Lisbeth Morlandstø ved Fakultet for samfunnsvitenskap, Nord universitet. Lokale medier. Samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning retter seg mot forskere og studenter innen journalistikk og medievitenskap.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.