Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Data, internett og mobil Sosiale medier i samfunnet

    Sosiale medier i samfunnet

    Sosiale medier i samfunnet

    Sosiale medier i samfunnet

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    339,- Nå 293,-

    ISBN:

    9788215019703

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    175

    Vekt:

    283 gr

    Alder:

    Voksen

    Sosiale medier i samfunnet
    Universitetsforl.
    9788215019703

    Forlagets omtale:

    Sosiale medier spiller en stadig viktigere rolle i journalistikken, i privatlivet og i offentligheten. Hva gjør de med samfunnet, og hva gjør samfunnet med dem? Dette er en innføringsbok om sosiale mediers plass i det moderne samfunnet. Boka gir en innføring i eksisterende teori på feltet, og LES MER utvider i noen henseender denne med nye definisjoner og begreper. Forfatteren viser hvilke historiske og kulturelle forutsetninger som gjorde at fenomenet sosiale medier kunne oppstå, og peker på hva som er nytt i forhold til tidligere medier. Sosiale medier skaper nye betingelser for hele mediebransjen, og vi ser en tendens til at store deler av offentligheten forandrer seg i møtet med en mer sosial medievirkelighet. Haugseth diskuterer sosiale mediers rolle i forhold til journalister og tradisjonelle medier, nettverk, identitet og fellesskap, bruk og misbruk. Han drøfter også de nye medienes politiske og demokratiske potensiale, og viser dilemmaer og etiske utfordringer. LES MINDRE Forlagets omtale Sosiale medier spiller en stadig viktigere rolle i journalistikken, i privatlivet og i offentligheten. Hva gjør de med samfunnet, og hva gjør samfunnet med dem? Dette er en innføringsbok om sosiale mediers plass i det moderne samfunnet. Boka gir en innføring i eksisterende teori på feltet, og utvider i noen henseender denne med nye definisjoner og begreper. Forfatteren viser hvilke historiske og kulturelle forutsetninger som gjorde at fenomenet sosiale medier kunne oppstå, og peker på hva som er nytt i forhold til tidligere medier. Sosiale medier skaper nye betingelser for hele mediebransjen, og vi ser en tendens til at store deler av offentligheten forandrer seg i møtet med en mer sosial medievirkelighet. Haugseth diskuterer sosiale mediers rolle i forhold til journalister og tradisjonelle medier, nettverk, identitet og fellesskap, bruk og misbruk. Han drøfter også de nye medienes politiske og demokratiske potensiale, og viser dilemmaer og etiske utfordringer.