Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Religion, historie og filosofi Filosofi / idèhistorie Dialog og danning

    Dialog og danning

    Dialog og danning

    Dialog og danning (det filosofiske grunnlaget for læring)

    Forfatter Scandinavian Academic Press

    (Inga Bostad - Forfatter)

    Scandinavian Academic Press

    På lager - sendes nå( 3 stk. )

    329,-

    ISBN:

    9788230402405

    Forlag:

    Scandinavian Academic Press

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    1

    Sider:

    145

    Vekt:

    210 gr

    Alder:

    Voksen

    Dialog og danning
    Scandinavian Academic Press
    9788230402405

    Forlagets omtale:

    Interessen for filosofi i skoler og barnehager er stadig økende, en utvikling som åpner for refleksjoner rundt nye former for læring. Dette er bakgrunnen for Dialog og danning, en artikkelsamling som setter søkelyset på det filosofiske grunnlaget for kunnskap og læring. Artiklene tar opp ulike LES MER temaer omkring kunnskap og danning: Hvordan forstår vi kunnskap? Hvordan kan vi oppnå kunnskap? Hvordan oppfatter vi den som skal lære, og hva er danningens mål? En filosofisk innfallsvinkel til dialog og danning inviterer også til betraktninger om hvilke betingelser som må være til stede for å skape tillitsfulle, trygge og utviklende læringssituasjoner. Forfatterne søker ikke å komme med endelige svar, men å stimulere til refleksjon over hva slags dialog vi fører med barn og unge, hva slags verdier og hvilken innsikt vi formidler til dem, og hvilke danningsideer som ligger bak. LES MINDRE Forlagets omtale Interessen for filosofi i skoler og barnehager er stadig økende, en utvikling som åpner for refleksjoner rundt nye former for læring. Dette er bakgrunnen for Dialog og danning, en artikkelsamling som setter søkelyset på det filosofiske grunnlaget for kunnskap og læring. Artiklene tar opp ulike temaer omkring kunnskap og danning: Hvordan forstår vi kunnskap? Hvordan kan vi oppnå kunnskap? Hvordan oppfatter vi den som skal lære, og hva er danningens mål? En filosofisk innfallsvinkel til dialog og danning inviterer også til betraktninger om hvilke betingelser som må være til stede for å skape tillitsfulle, trygge og utviklende læringssituasjoner. Forfatterne søker ikke å komme med endelige svar, men å stimulere til refleksjon over hva slags dialog vi fører med barn og unge, hva slags verdier og hvilken innsikt vi formidler til dem, og hvilke danningsideer som ligger bak.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.