Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Den andre leseopplæringa

Den andre leseopplæringa

Den andre leseopplæringa

Den andre leseopplæringa (utvikling av lesekompetanse hos barn og unge)

Forfatter Universitetsforl.

(Elise Seip Tønnessen - Forfatter)

Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 8 stk. )

429,- Nå 367,-

ISBN:

9788215020488

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

2

Sider:

221

Vekt:

474 gr

Alder:

Voksen

Den andre leseopplæringa
Universitetsforl.
9788215020488

Forlagets omtale:

Hva slags leseopplæring trenger barn og unge for å kunne bli lesekompetente? Når grunnskolelærerutdanningen nå er delt inn i to ulike løp, har denne boka fått ny aktualitet. Ikke bare er målgruppen 5.-10. trinn blitt enda tydeligere, men vi vet også at betydningen av den andre leseopplæringa har LES MER blitt større. Lesing, enten i bok eller på skjerm, er en forutsetning for å kunne tilegne seg annen kunnskap og andre ferdigheter. Boka formidler nyere fagstoff om barns lesing i ulike sjangre og medier, både teoretisk og anvendt. Andre utgave av denne boka er revidert og oppdatert på læreplan, kartleggingsprøver og PISA-resultater. Den består av to deler, en med fokus på teoretiske begreper og en med fokus på praksis med tekster, kompetanse og formidling. Kapitlene belyser teoretiske, tekstlige og pedagogiske perspektiver på barns resepsjon og utvikling av språk- og tekstkompetanse. Boka består av alle kapitlene fra første utgave, og samtlige har blitt revidert. LES MINDRE Forlagets omtale Hva slags leseopplæring trenger barn og unge for å kunne bli lesekompetente? Når grunnskolelærerutdanningen nå er delt inn i to ulike løp, har denne boka fått ny aktualitet. Ikke bare er målgruppen 5.-10. trinn blitt enda tydeligere, men vi vet også at betydningen av den andre leseopplæringa har blitt større. Lesing, enten i bok eller på skjerm, er en forutsetning for å kunne tilegne seg annen kunnskap og andre ferdigheter. Boka formidler nyere fagstoff om barns lesing i ulike sjangre og medier, både teoretisk og anvendt. Andre utgave av denne boka er revidert og oppdatert på læreplan, kartleggingsprøver og PISA-resultater. Den består av to deler, en med fokus på teoretiske begreper og en med fokus på praksis med tekster, kompetanse og formidling. Kapitlene belyser teoretiske, tekstlige og pedagogiske perspektiver på barns resepsjon og utvikling av språk- og tekstkompetanse. Boka består av alle kapitlene fra første utgave, og samtlige har blitt revidert.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.