Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Forskningsinformert læringsledelse

Forskningsinformert læringsledelse

Forskningsinformert læringsledelse

Forskningsinformert læringsledelse

Forfatter Gyldendal akademisk

(Ane Sjøbu - Oversetter)

Gyldendal akademisk

På lager - sendes nå ( 5 stk. )

199,- Nå 170,-

ISBN:

9788205492561

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2016

Utgitt:

2016

Utgave:

1

Sider:

84

Vekt:

177 gr

Alder:

Voksen

Serie:

Dette vet vi om

Forskningsinformert læringsledelse
Gyldendal akademisk
9788205492561

Forlagets omtale:

Hensikten med dette heftet er å presentere og sammenfatte hva vi vet om den form for ledelse av utdannelsesinstitusjoner som fokuserer på høyest mulig læringsutbytte. Informasjon om elever og medarbeidere og forskningsbasert kunnskap om hva som virker, er grunnlaget for at man som leder, lærer LES MER og pedagog gjør intelligente og velbegrunnede valg.. Den forskningsinformerte lærer og leder er ikke slave av regneark, men utøver profesjonell dømmekraft. Forutsetningen for det er at man har kunnskap om hvilke pedagogiske innsatser som har størst mulighet for å virke etter hensikten, hvordan forholdene er i skolen og i den enkelte klasse, hvilke muligheter den enkelte elev skal bygge på, og hvilke utfordringer han eller hun skal håndtere. Denne kunnskapen kan ikke direkte eller mekanisk oversettes til handlinger; til det er undervisning og ledelse alt for komplekse oppgaver. Men den kan brukes til å treffe velinformerte beslutninger og til å forsikre seg om at tiltaket som ble valgt, faktisk hadde ønsket effekt.. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien LES MINDRE Forlagets omtale Hensikten med dette heftet er å presentere og sammenfatte hva vi vet om den form for ledelse av utdannelsesinstitusjoner som fokuserer på høyest mulig læringsutbytte. Informasjon om elever og medarbeidere og forskningsbasert kunnskap om hva som virker, er grunnlaget for at man som leder, lærer og pedagog gjør intelligente og velbegrunnede valg.. Den forskningsinformerte lærer og leder er ikke slave av regneark, men utøver profesjonell dømmekraft. Forutsetningen for det er at man har kunnskap om hvilke pedagogiske innsatser som har størst mulighet for å virke etter hensikten, hvordan forholdene er i skolen og i den enkelte klasse, hvilke muligheter den enkelte elev skal bygge på, og hvilke utfordringer han eller hun skal håndtere. Denne kunnskapen kan ikke direkte eller mekanisk oversettes til handlinger; til det er undervisning og ledelse alt for komplekse oppgaver. Men den kan brukes til å treffe velinformerte beslutninger og til å forsikre seg om at tiltaket som ble valgt, faktisk hadde ønsket effekt.. Heftet er en del av Dette vet vi om... serien

Emner: Ledelse Læring

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.