Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Humaniorastudier i pedagogikk

Humaniorastudier i pedagogikk

Humaniorastudier i pedagogikk

Humaniorastudier i pedagogikk (pedagogisk filosofi og historie)

Levering 2-6 dager

345,- Nå 295,-

ISBN:

9788279353065

Forlag:

Abstrakt

Trykkeår:

2011

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

229

Vekt:

370 gr

Alder:

Voksen

Humaniorastudier i pedagogikk
Abstrakt
9788279353065

Haugenboks omtale:

Denne boken tar for seg ulike temaer og aspekter innenfor pedagogisk filosofi og historie. Artiklene spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dia LES MER log. Med litteraturlister. LES MINDRE Haugenboks omtale Denne boken tar for seg ulike temaer og aspekter innenfor pedagogisk filosofi og historie. Artiklene spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog. Med litteraturlister.

Forlagets omtale:

Mens mye pedagogisk forskning i dag henter sin legitimitet ved å være praksisrelevant og nytteorientert, henter humaniorastudiene sin legitimitet ved sin egenverdi, ved sin betydning for faglig identitet og akademisk dannelse, og ved sin funksjon som redskap for kritisk tenkning, skråblikk og LES MER overraskende vendinger. Den foreliggende buketten av artikler spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat - bestående av måling, kartlegging, læringsutbytte, effektivitet, etc. - via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog. LES MINDRE Forlagets omtale Mens mye pedagogisk forskning i dag henter sin legitimitet ved å være praksisrelevant og nytteorientert, henter humaniorastudiene sin legitimitet ved sin egenverdi, ved sin betydning for faglig identitet og akademisk dannelse, og ved sin funksjon som redskap for kritisk tenkning, skråblikk og overraskende vendinger. Den foreliggende buketten av artikler spenner tematisk fra kritiske diskusjoner av dagens dominerende pedagogiske begrepsapparat - bestående av måling, kartlegging, læringsutbytte, effektivitet, etc. - via større og mindre oversikter og konkrete historiske nedslag til skråblikk på praksis, tale, skrift og dialog.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.