Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn

Forfatter Gyldendal akademisk

(Karen Anne Okstad - Oversetter)

Gyldendal akademisk

På lager - sendes nå ( 9 stk. )

529,- Nå 452,-

ISBN:

9788205329829

Forlag:

Gyldendal akademisk

Trykkeår:

2016

Utgitt:

2005

Utgave:

1

Sider:

303

Vekt:

557 gr

Alder:

Voksen

Hvordan fremme sosial og emosjonell kompetanse hos barn
Gyldendal akademisk
9788205329829

Forlagets omtale:

Hvordan fremme sosial og emosjonell sosial kompetanse hos barn forteller oss hvordan vi kan lage individuelle opplæringsprogram som synliggjør det enkelte barns sosiale og emosjonelle behov. Særlig sentralt står arbeidet med barn som er utsatt sosialt og læringsmessig, enten dette gjelder LES MER lærevansker, ADHD, impulsivitet, aggresiv atferd, lese- og skrivevansker eller hyperaktivitet. I boka finner du en rekke konkrete råd og tips for å kunne utvikle slike individuelle opplæringsprogram. Barnets kognitive evner påvirker dets læring. Men like viktig er barnets sosiale ferdigheter og emosjonelle trygghet i forhold til læring. Denne boka viser hvordan lærere og barnehagepersonell . sammen med foreldrene . kan møte barnets kognitive, sosiale og emosjonelle behov.For ved at både foreldre og lærere er involvert i opplæringsprogrammet, forbedres ikke bare atferdsproblemene til det enkelte barn: Hele klassen blir mer samarbeidsvillig og engasjert i skolearbeidet. Slik tjener alle barn på en undervisning som legger vekt på effektive sosiale ferdigheter og problemløsning i tillegg til faglige prestasjoner. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan fremme sosial og emosjonell sosial kompetanse hos barn forteller oss hvordan vi kan lage individuelle opplæringsprogram som synliggjør det enkelte barns sosiale og emosjonelle behov. Særlig sentralt står arbeidet med barn som er utsatt sosialt og læringsmessig, enten dette gjelder lærevansker, ADHD, impulsivitet, aggresiv atferd, lese- og skrivevansker eller hyperaktivitet. I boka finner du en rekke konkrete råd og tips for å kunne utvikle slike individuelle opplæringsprogram. Barnets kognitive evner påvirker dets læring. Men like viktig er barnets sosiale ferdigheter og emosjonelle trygghet i forhold til læring. Denne boka viser hvordan lærere og barnehagepersonell . sammen med foreldrene . kan møte barnets kognitive, sosiale og emosjonelle behov.For ved at både foreldre og lærere er involvert i opplæringsprogrammet, forbedres ikke bare atferdsproblemene til det enkelte barn: Hele klassen blir mer samarbeidsvillig og engasjert i skolearbeidet. Slik tjener alle barn på en undervisning som legger vekt på effektive sosiale ferdigheter og problemløsning i tillegg til faglige prestasjoner.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.