Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling

Levering 2-6 dager

449,- Nå 384,-

ISBN:

9788215021676

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2013

Utgitt:

2013

Utgave:

1

Sider:

285

Vekt:

691 gr

Alder:

Voksen

Språk:

Bokmål og Svensk

Kunstpedagogikk og kunnskapsutvikling
Universitetsforl.
9788215021676

Forlagets omtale:

Denne boka viser hvilket bidrag kunstpedagogikken kan gi allmennpedagogikken. Det sentrale spørsmålet er hva som skjer i estetiske læringsprosesser: Hva om vi snur opp ned på forståelsen av verden? For en danser er det å snu opp ned på seg selv helt naturlig for å uttrykke mening gjennom bevegelse, LES MER og for en komponist er "omvending" et kompositorisk grep. Artiklene gir eksempler på at kunst kan bidra til slike prosesser i skole og utdanning. Boka består av tre deler: Den første delen setter den voksne som kunstner eller framtidig profesjonsutøver i fokus. Her beskriver forfatterne aspekter ved et annerledes lærerideal innenfor kunst, kunstfag og didaktikk. Den andre delen beskriver estetiske læringsprosesser med barn og unge. Den tredje delen belyser estetiske læringsprosesser gjennom tre artikler som presenterer kunnskapsutvikling der estetikk og kunstbaserte arbeidsformer er sentrale. I avslutningsartikkelen drøfter redaktørene betydningen av å skape et tredje rom for utdanning som omfatter faglig kunnskap, opplevelse og engasjement i helhetlige læringsforløp. LES MINDRE Forlagets omtale Denne boka viser hvilket bidrag kunstpedagogikken kan gi allmennpedagogikken. Det sentrale spørsmålet er hva som skjer i estetiske læringsprosesser: Hva om vi snur opp ned på forståelsen av verden? For en danser er det å snu opp ned på seg selv helt naturlig for å uttrykke mening gjennom bevegelse, og for en komponist er "omvending" et kompositorisk grep. Artiklene gir eksempler på at kunst kan bidra til slike prosesser i skole og utdanning. Boka består av tre deler: Den første delen setter den voksne som kunstner eller framtidig profesjonsutøver i fokus. Her beskriver forfatterne aspekter ved et annerledes lærerideal innenfor kunst, kunstfag og didaktikk. Den andre delen beskriver estetiske læringsprosesser med barn og unge. Den tredje delen belyser estetiske læringsprosesser gjennom tre artikler som presenterer kunnskapsutvikling der estetikk og kunstbaserte arbeidsformer er sentrale. I avslutningsartikkelen drøfter redaktørene betydningen av å skape et tredje rom for utdanning som omfatter faglig kunnskap, opplevelse og engasjement i helhetlige læringsforløp.

Emner: Kunst Pedagogikk

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.