Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Smart læring

Smart læring

Smart læring

Smart læring (hvordan IKT og sosiale medier endrer læring)

Forfatter Fagbokforl.

På lager - sendes nå ( 1 stk. )

355,- Nå 304,-

ISBN:

9788245013559

Forlag:

Fagbokforl.

Trykkeår:

2012

Utgitt:

2012

Utgave:

1

Sider:

244

Vekt:

468 gr

Alder:

Voksen

Smart læring
Fagbokforl.
9788245013559

Forlagets omtale:

Vi står midt i en digital omveltning. Web2.0 og sosiale medier endrer samfunnet på svært omfattende måter. Smart læring diskuterer hvilke konsekvenser denne utviklingen har for skolen og måten vi lærer på. En snever forståelse av IKT og mangel på kompetanse og visjoner hindrer utviklingen av LES MER morgendagens skole. Sentrale myndigheter og gjeldende læreplaner tar i liten grad hensyn til denne digitale omveltningen. I dagens praksis blir IKT i hovedsak sett på som et verktøy for å understøtte eksisterende organisering og arbeidsprosesser heller enn som en kilde for nye læringsprosesser og måter å skape kunnskap på. Boken analyserer læring i et historisk, teknologisk, pedagogisk, organisatorisk og biologisk perspektiv. Forfatteren beskriver nyere pedagogiske tankesett som konnektivisme og peeragogy (samlæring), som viser veier til smartere måter å organisere læreprosesser på. Web2.0 og sosiale medier er mer enn teknologi. Det kan også ses på som infrastruktur for sosial samhandling. Ved å ta disse tjenestene i bruk har skolen mulighet for å utvikle nye og mer effektive læreprosesser tilpasset hver enkelt elev. Arne Krokan er professor ved Institutt for sosiologi og statsvitenskap ved NTNU. Han har magistergrad i familiesosiologi, og har studert psykologi, pedagogikk, statistikk og IKT ved Universitetet i Oslo. Derfra har han også doktorgrad i medier og kommunikasjon. LES MINDRE Forlagets omtale Vi står midt i en digital omveltning. Web2.0 og sosiale medier endrer samfunnet på svært omfattende måter. Smart læring diskuterer hvilke konsekvenser denne utviklingen har for skolen og måten vi lærer på. En snever forståelse av IKT og mangel på kompetanse og visjoner hindrer utviklingen av morgendagens skole. Sentrale myndigheter og gjeldende læreplaner tar i liten grad hensyn til denne digitale omveltningen. I dagens praksis blir IKT i hovedsak sett på som et verktøy for å understøtte eksisterende organisering og arbeidsprosesser heller enn som en kilde for nye læringsprosesser og måter å skape kunnskap på. Boken analyserer læring i et historisk, teknologisk, pedagogisk, organisatorisk og biologisk perspektiv. Forfatteren beskriver nyere pedagogiske tankesett som konnektivisme og peeragogy (samlæring), som viser veier til smartere måter å organisere læreprosesser på. Web2.0 og sosiale medier er mer enn teknologi. Det kan også ses på som infrastruktur for sosial samhandling. Ved å ta disse tjenestene i bruk har skolen mulighet for å utvikle nye og mer effektive læreprosesser tilpasset hver enkelt elev. Arne Krokan er professor ved Institutt for sosiologi og statsvitenskap ved NTNU. Han har magistergrad i familiesosiologi, og har studert psykologi, pedagogikk, statistikk og IKT ved Universitetet i Oslo. Derfra har han også doktorgrad i medier og kommunikasjon.

Alternative utgaver
Smart læring, hvordan IKT og sosiale med... Arne Krokan
E-bok i salg / nedlastbar / les info først
E-bok, Bokmål
349,-
Kjøp på Ebok.no

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.