Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Tilpasset opplæring

    Tilpasset opplæring

    Tilpasset opplæring

    Tilpasset opplæring (intensjoner og skoleutvikling)

    E-bok i salg / nedlastbar / les info først

    399,-

    ISBN:

    9788205456570

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    246

    Alder:

    Voksen

    Filformat:

    EPUB

    DRM:

    TDRM

    Tilpasset opplæring
    Gyldendal akademisk
    9788205456570

    Forlagets omtale:

    Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere. Hvordan disse utfordringene mestres, vil trolig påvirke den offentlige skolens framtidige status og stilling. Det henger sammen med at det LES MER fremste kvalitetskjennetegnet blant foreldre ikke er hvor god de antar at skolen generelt er, men hvor god de opplever at den lokale skolen er for deres barn. Skolens utfordring blir derfor å utvikle et fellesskap der lærere greier å møte den enkelte elev i mangfoldet av elever. Skal skolen ha rom for alle, må den ha blikk for den enkelte.Boka setter søkelyset på dette ved å belyse sentrale intensjonene for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning. Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen. LES MINDRE Forlagets omtale Fellesskolens store dilemma i dag er å forene hensyn til enhet og forskjellighet, til fellesskap og mangfold. Skolen skal både inkludere og differensiere. Hvordan disse utfordringene mestres, vil trolig påvirke den offentlige skolens framtidige status og stilling. Det henger sammen med at det fremste kvalitetskjennetegnet blant foreldre ikke er hvor god de antar at skolen generelt er, men hvor god de opplever at den lokale skolen er for deres barn. Skolens utfordring blir derfor å utvikle et fellesskap der lærere greier å møte den enkelte elev i mangfoldet av elever. Skal skolen ha rom for alle, må den ha blikk for den enkelte.Boka setter søkelyset på dette ved å belyse sentrale intensjonene for tilpasset opplæring, som danning, fellesskolen, elevvurdering og spesialundervisning. Her drøftes også skoleutvikling som virkemiddel for å realisere intensjonene om tilpasset opplæring. Særlig innovasjon, lærerrollen, skoleledelse og aksjonslæring vies oppmerksomhet Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning, men også til dem som arbeider i eller med skolen.

    Alternative utgaver
    Tilpasset opplæring, intensjoner og skol...
    Levering 2-6 dager
    Heftet, Bokmål
    469,- NÅ 401,-
    Kjøp

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.