Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Psykologi Tolkning av WISC - IV

Tolkning av WISC - IV

Tolkning av WISC - IV

Tolkning av WISC - IV (teori og praksis)

Forfatter Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 4 stk. )

419,- Nå 358,-

ISBN:

9788215021218

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2014

Utgitt:

2014

Utgave:

1

Sider:

304

Vekt:

570 gr

Alder:

Voksen

Tolkning av WISC - IV
Universitetsforl.
9788215021218

Forlagets omtale:

WISC-IV er en intelligenstest for barn og unge i alderen 6 til 16 år. Testen brukes hovedsakelig i utredningen av barn med ulike typer vansker, og i Norge anvendes testen av faginstanser som pedagogisk-psykologisk tjeneste, barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikker og barnevernet. Forfatterens LES MER ambisjoner er å gi faglig innsikt og veiledning i tolkning av WISC-IV. Leseren får innblikk i hva intelligens er, og hvordan intelligens endres og utvikles på bakgrunn av miljøfaktorer og genetiske disposisjoner. I WISC-IV måles kognitive dimensjoner som prosesseringshastighet og arbeidsminne, noe som diskuteres i egne kapitler med vekt på eksperimentelle og kognitive tilnærminger. Rapportskriving og tiltak behandles i eget kapittel. Boka er skrevet for studenter som har opplæring i WISC-IV som en del av studiet, og for psykologer, pedagoger og andre som bruker testen i sitt daglige virke. Helge Galta (f. 1975) har hovedfag psykologi fra NTNU. Galta har i det statlige barnevernet arbeidet med oppfølging og utredning av ungdommer med vansker, og de siste ti årene har han arbeidet med utredning av barn og unge ved PP-tjenesten i Sandnes. Galta har i flere år holdt kurs i WISC-III og WISC-IV for psykologer og pedagoger, og han tilbyr også kurs i tolkning av andre evnetester. LES MINDRE Forlagets omtale WISC-IV er en intelligenstest for barn og unge i alderen 6 til 16 år. Testen brukes hovedsakelig i utredningen av barn med ulike typer vansker, og i Norge anvendes testen av faginstanser som pedagogisk-psykologisk tjeneste, barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikker og barnevernet. Forfatterens ambisjoner er å gi faglig innsikt og veiledning i tolkning av WISC-IV. Leseren får innblikk i hva intelligens er, og hvordan intelligens endres og utvikles på bakgrunn av miljøfaktorer og genetiske disposisjoner. I WISC-IV måles kognitive dimensjoner som prosesseringshastighet og arbeidsminne, noe som diskuteres i egne kapitler med vekt på eksperimentelle og kognitive tilnærminger. Rapportskriving og tiltak behandles i eget kapittel. Boka er skrevet for studenter som har opplæring i WISC-IV som en del av studiet, og for psykologer, pedagoger og andre som bruker testen i sitt daglige virke. Helge Galta (f. 1975) har hovedfag psykologi fra NTNU. Galta har i det statlige barnevernet arbeidet med oppfølging og utredning av ungdommer med vansker, og de siste ti årene har han arbeidet med utredning av barn og unge ved PP-tjenesten i Sandnes. Galta har i flere år holdt kurs i WISC-III og WISC-IV for psykologer og pedagoger, og han tilbyr også kurs i tolkning av andre evnetester.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.