Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Vansker med sosial kommunikasjon

    Vansker med sosial kommunikasjon

    Vansker med sosial kommunikasjon

    Vansker med sosial kommunikasjon (difficulties resource pack)

    Forfatter Info vest forlag

    (Heidi Håland - Oversetter)

    Info vest forlag

    Levering 2-12 dager

    349,-

    ISBN:

    9788290910827

    Forlag:

    Info vest forlag

    Trykkeår:

    2019

    Utgitt:

    2019

    Utgave:

    2

    Sider:

    122

    Vekt:

    500 gr

    Alder:

    Voksen

    Vansker med sosial kommunikasjon
    Info vest forlag
    9788290910827

    Forlagets omtale:

    Boken tilbyr veiledning i å identifisere sosiale kommunikasjonsvansker og tilbyr forslag til tiltak, øvelser og strategier. Boken er spesielt nyttig for sosial lærere og spesialpedagoger i arbeidet med barn som strever med sosial kompetanse i skolen og i barnehagen. Boken er delt inn i ulike LES MER utviklingsfaser og passer derfor også som et redskap i ungdomsskolen, vidergående skole og ulike institusjoner. Sosial kommunikasjon handler om de ferdigheter som kreves i sosiale sammenhenger, både av verbal og nonverbal kommunikasjon. Man trenger komplekse ferdigheter for å fungere i strukturelle arenaer som skolen og arbeidsplassen, men også med familie og venner. Vansker med sosial kommunikasjon kan vise seg på mange ulike måter, i ulike utviklingsfaser. Her får du forslag til tiltak fra vansker med samtaleferdigheter verbalt og nonverbalt, sosial kompetanse, og vansker med å velge og organisere informasjon. Barn som går til logoped i barnehagen eller skolen, kan ha mange varierende vanskeligheter med sosial kommunikasjon. For å klargjøre rekkevidden av problembildet, har vi laget et diagram som bryter ned vanskelighetene i fire ulike domener: språk, samtaleferdigheter, sosial kompetanse og evner til å skille ut og organisere informasjon. Disse domenene blir igjen delt opp i mer detaljerte delferdigheter. Beslutningen om å kategorisere vanskene på denne måten, var på bakgrunn av de vanskene vi ser barna har. Diagrammet er tiltenkt å brukes som en veileder ved kartlegging av barn med sosiale kommunikasjonsvansker. Den gir en beskrivelse av barnets profil når en diskuterer barnet sterke og svake sider med personal og/ eller foreldre, samt gir en pekepinn på hva som er relevant å lese i boken. Denne håndboken i sosial kommunikasjon ble laget av logoped-teamet i Portsmouth etter en ide av Catherine Fisher. Hensikten var at den skulle kunne brukes av logopeder i førskolen som veiledning i å identifisere og bedømme sosiale kommunikasjonsvansker og tilby forslag til LES MINDRE Forlagets omtale Boken tilbyr veiledning i å identifisere sosiale kommunikasjonsvansker og tilbyr forslag til tiltak, øvelser og strategier. Boken er spesielt nyttig for sosial lærere og spesialpedagoger i arbeidet med barn som strever med sosial kompetanse i skolen og i barnehagen. Boken er delt inn i ulike utviklingsfaser og passer derfor også som et redskap i ungdomsskolen, vidergående skole og ulike institusjoner. Sosial kommunikasjon handler om de ferdigheter som kreves i sosiale sammenhenger, både av verbal og nonverbal kommunikasjon. Man trenger komplekse ferdigheter for å fungere i strukturelle arenaer som skolen og arbeidsplassen, men også med familie og venner. Vansker med sosial kommunikasjon kan vise seg på mange ulike måter, i ulike utviklingsfaser. Her får du forslag til tiltak fra vansker med samtaleferdigheter verbalt og nonverbalt, sosial kompetanse, og vansker med å velge og organisere informasjon. Barn som går til logoped i barnehagen eller skolen, kan ha mange varierende vanskeligheter med sosial kommunikasjon. For å klargjøre rekkevidden av problembildet, har vi laget et diagram som bryter ned vanskelighetene i fire ulike domener: språk, samtaleferdigheter, sosial kompetanse og evner til å skille ut og organisere informasjon. Disse domenene blir igjen delt opp i mer detaljerte delferdigheter. Beslutningen om å kategorisere vanskene på denne måten, var på bakgrunn av de vanskene vi ser barna har. Diagrammet er tiltenkt å brukes som en veileder ved kartlegging av barn med sosiale kommunikasjonsvansker. Den gir en beskrivelse av barnets profil når en diskuterer barnet sterke og svake sider med personal og/ eller foreldre, samt gir en pekepinn på hva som er relevant å lese i boken. Denne håndboken i sosial kommunikasjon ble laget av logoped-teamet i Portsmouth etter en ide av Catherine Fisher. Hensikten var at den skulle kunne brukes av logopeder i førskolen som veiledning i å identifisere og bedømme sosiale kommunikasjonsvansker og tilby forslag til

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.