Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematikk Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis (bok I)

    Levering 2-6 dager

    320,-

    ISBN:

    9788290898682

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    2

    Sider:

    228

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis
    Caspar forl.
    9788290898682

    Forlagets omtale:

    Boken er knyttet til forskningsprosjektet Læringssamtalen i matematikkfagets praksis, og beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. Den er knyttet til elevers læring i skolen, og til elevers læring og bruk av matematikk i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer LES MER eksempelvis matematikk gjennom å samarbeide med bedrifter, der matematikk kommuniseres og brukes. Boken belyser sammenhenger mellom samtale og profesjonalisering som matematikklærere. Da handler det om samtalens betydning for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i matematikk, i deres danning for å utvikle gode læringsmiljø. Kapitlene gir innsikt i hvordan samtaler kan være forskjellige, hvordan ulike samtaler er rettet mot ulik type kunnskapsutvikling, og hvordan ønske om kvaliteter ved læringsutbytte forutsetter måter å snakke på i klasserommet. Bøkene utdyper ulike matematiske tema, som geometri, modellering og bruk av definisjoner. De er bidrag til diskusjoner omkring undersøkende tilnærminger i matematikkundervisning. Bøkene utdyper teoretiske og metodiske perspektiv for forskning, og egner seg som litteratur i lærerutdanning og forskerutdanning. Disse forfatterne har bidratt i boken: Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Trude Fosse, Gert Monstad Hana, Ragnhild Hansen, Monica Iren Haugsbakk, Inger Elin Lilland, Beate Lode, Geir Mosaker og Toril Eskeland Rangnes. NB! Nytt isbn nummer, men endringer i denne boken ift. isbn 978 82 90898 583 er kun av teknisk art, det er ingen endringer i faglig innhold. LES MINDRE Forlagets omtale Boken er knyttet til forskningsprosjektet Læringssamtalen i matematikkfagets praksis, og beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. Den er knyttet til elevers læring i skolen, og til elevers læring og bruk av matematikk i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer eksempelvis matematikk gjennom å samarbeide med bedrifter, der matematikk kommuniseres og brukes. Boken belyser sammenhenger mellom samtale og profesjonalisering som matematikklærere. Da handler det om samtalens betydning for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i matematikk, i deres danning for å utvikle gode læringsmiljø. Kapitlene gir innsikt i hvordan samtaler kan være forskjellige, hvordan ulike samtaler er rettet mot ulik type kunnskapsutvikling, og hvordan ønske om kvaliteter ved læringsutbytte forutsetter måter å snakke på i klasserommet. Bøkene utdyper ulike matematiske tema, som geometri, modellering og bruk av definisjoner. De er bidrag til diskusjoner omkring undersøkende tilnærminger i matematikkundervisning. Bøkene utdyper teoretiske og metodiske perspektiv for forskning, og egner seg som litteratur i lærerutdanning og forskerutdanning. Disse forfatterne har bidratt i boken: Helle Alrø, Marit Johnsen-Høines, Trude Fosse, Gert Monstad Hana, Ragnhild Hansen, Monica Iren Haugsbakk, Inger Elin Lilland, Beate Lode, Geir Mosaker og Toril Eskeland Rangnes. NB! Nytt isbn nummer, men endringer i denne boken ift. isbn 978 82 90898 583 er kun av teknisk art, det er ingen endringer i faglig innhold.