Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematikk Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis (bok II)

    Levering 2-6 dager

    355,- Nå 307,-

    ISBN:

    9788290898590

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2013

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    230

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis

    Læringssamtalen i matematikkfagets praksis
    Caspar forl.
    9788290898590

    Forlagets omtale:

    "Læringssamtalen i matematikkfagets praksis. Bok II er den andre av to bøker som beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. De er knyttet til elevers læring i klasseromsundervisning og også til elevers læring i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer eksempelvis LES MER matematikk gjennom å samarbeide med bedrifter, der matematikk brukes. Bøkene belyser sammenhenger mellom samtale og profesjonalisering som matematikklærere. Da handler det om samtalens betydning for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i matematikk. Kapitlene gir innsikt i hvordan samtaler kan være forskjellige, hvordan ulike samtaler er rettet mot ulik type kunnskapsutvikling, og hvordan ønske om kvaliteter ved læringsutbytte forutsetter måter å snakke på i klasserommet. Bøkene utdyper ulike matematiske tema, som geometri, modellering og bruk av definisjoner. De er bidrag til diskusjonene omkring undersøkende tilnærminger i matematikkundervisningen." LES MINDRE Forlagets omtale "Læringssamtalen i matematikkfagets praksis. Bok II er den andre av to bøker som beskriver sammenhenger mellom samtale, læring og matematikk. De er knyttet til elevers læring i klasseromsundervisning og også til elevers læring i praktiske og samfunnsmessige sammenhenger. Elever lærer eksempelvis matematikk gjennom å samarbeide med bedrifter, der matematikk brukes. Bøkene belyser sammenhenger mellom samtale og profesjonalisering som matematikklærere. Da handler det om samtalens betydning for lærerstudenter, lærere og lærerutdannere i matematikk. Kapitlene gir innsikt i hvordan samtaler kan være forskjellige, hvordan ulike samtaler er rettet mot ulik type kunnskapsutvikling, og hvordan ønske om kvaliteter ved læringsutbytte forutsetter måter å snakke på i klasserommet. Bøkene utdyper ulike matematiske tema, som geometri, modellering og bruk av definisjoner. De er bidrag til diskusjonene omkring undersøkende tilnærminger i matematikkundervisningen."