Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematikk Matematiske horisonter

    Matematiske horisonter

    Matematiske horisonter

    Matematiske horisonter (matematisk analyse for lærerutdanningen)

    Forfatter Caspar forl.

    (Ragnhild Hansen - Forfatter)

    Caspar forl.

    På lager - sendes nå ( 7 stk. )

    400,- Nå 346,-

    ISBN:

    9788290898675

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    191

    Alder:

    Voksen

    Matematiske horisonter
    Caspar forl.
    9788290898675

    Forlagets omtale:

    Hana og Hansen gir i denne boka en fortellingsbasert innføring i sentrale tema innenfor matematisk analyse. Den ser på begrep som integrasjon, derivasjon, antiderivasjon, grenseverdier, differensial- og differenslikninger. Den knytter til ulike anvendelsesområder og har en bevisst tilgang til LES MER matematiske tilnærmingsmåter og prosesser. Det er lagt opp til at lesere møter boka for å lære matematisk analyse og for å få innsikt som fremtidige lærere. Leserne får derfor anledning til å ta del i matematiske tankeganger og prosesser, de erfarer generell matematisk aktivitet, og får metaperspektiv på egen og andres læring. Det oppfordres til matematisk utforsking - til å utvikle egne spørsmål og eksempel. Boka er skrevet ut ifra Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen 5. - 10. trinn, Matematikk 2. Den er rettet mot lærerstudenter, lærere og andre som ønsker en alternativ tilnærming til matematisk analyse. LES MINDRE Forlagets omtale Hana og Hansen gir i denne boka en fortellingsbasert innføring i sentrale tema innenfor matematisk analyse. Den ser på begrep som integrasjon, derivasjon, antiderivasjon, grenseverdier, differensial- og differenslikninger. Den knytter til ulike anvendelsesområder og har en bevisst tilgang til matematiske tilnærmingsmåter og prosesser. Det er lagt opp til at lesere møter boka for å lære matematisk analyse og for å få innsikt som fremtidige lærere. Leserne får derfor anledning til å ta del i matematiske tankeganger og prosesser, de erfarer generell matematisk aktivitet, og får metaperspektiv på egen og andres læring. Det oppfordres til matematisk utforsking - til å utvikle egne spørsmål og eksempel. Boka er skrevet ut ifra Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen 5. - 10. trinn, Matematikk 2. Den er rettet mot lærerstudenter, lærere og andre som ønsker en alternativ tilnærming til matematisk analyse.

    Emner: Matematikk