Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematiske horisonter

Matematiske horisonter

Matematiske horisonter

Matematiske horisonter (matematisk analyse for lærerutdanningen)

Forfatter Caspar forl.

(Ragnhild Hansen - Forfatter)

Caspar forl.

På lager - sendes nå ( 3 stk. )

400,- Nå 342,-

ISBN:

9788290898675

Forlag:

Caspar forl.

Trykkeår:

2015

Utgitt:

2015

Utgave:

1

Sider:

191

Alder:

Voksen

Matematiske horisonter
Caspar forl.
9788290898675

Forlagets omtale:

Hana og Hansen gir i denne boka en fortellingsbasert innføring i sentrale tema innenfor matematisk analyse. Den ser på begrep som integrasjon, derivasjon, antiderivasjon, grenseverdier, differensial- og differenslikninger. Den knytter til ulike anvendelsesområder og har en bevisst tilgang til LES MER matematiske tilnærmingsmåter og prosesser. Det er lagt opp til at lesere møter boka for å lære matematisk analyse og for å få innsikt som fremtidige lærere. Leserne får derfor anledning til å ta del i matematiske tankeganger og prosesser, de erfarer generell matematisk aktivitet, og får metaperspektiv på egen og andres læring. Det oppfordres til matematisk utforsking - til å utvikle egne spørsmål og eksempel. Boka er skrevet ut ifra Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen 5. - 10. trinn, Matematikk 2. Den er rettet mot lærerstudenter, lærere og andre som ønsker en alternativ tilnærming til matematisk analyse. LES MINDRE Forlagets omtale Hana og Hansen gir i denne boka en fortellingsbasert innføring i sentrale tema innenfor matematisk analyse. Den ser på begrep som integrasjon, derivasjon, antiderivasjon, grenseverdier, differensial- og differenslikninger. Den knytter til ulike anvendelsesområder og har en bevisst tilgang til matematiske tilnærmingsmåter og prosesser. Det er lagt opp til at lesere møter boka for å lære matematisk analyse og for å få innsikt som fremtidige lærere. Leserne får derfor anledning til å ta del i matematiske tankeganger og prosesser, de erfarer generell matematisk aktivitet, og får metaperspektiv på egen og andres læring. Det oppfordres til matematisk utforsking - til å utvikle egne spørsmål og eksempel. Boka er skrevet ut ifra Nasjonale retningslinjer for grunnskolelærerutdanningen 5. - 10. trinn, Matematikk 2. Den er rettet mot lærerstudenter, lærere og andre som ønsker en alternativ tilnærming til matematisk analyse.

Emner: Matematikk

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.