Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematikk Matematiske tenkemåter

    Matematiske tenkemåter

    Matematiske tenkemåter

    Matematiske tenkemåter (metamatematikk for lærerutdanningen)

    Forfatter Caspar forl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    510,- Nå 441,-

    ISBN:

    9788290898637

    Forlag:

    Caspar forl.

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    247

    Alder:

    Voksen

    Matematiske tenkemåter
    Caspar forl.
    9788290898637

    Forlagets omtale:

    I denne boka tar Hana for seg tenkemåter og redskap som benyttes for å undersøke, løse og kommunisere matematiske problemstillinger. Det innebærer praksiser der en undersøker, utforsker, abstraherer, konkretiserer, generaliserer, spesialiserer, varierer, holder invariant, omgjør, representerer og LES MER inverterer. Det er avgjørende å ta del i slike praksiser for å utvikle strukturell forståelse og problemløsingsferdigheter. Tenkemåtene blir behandlet fra matematikerens, problemløserens og lærerens ståsted. Boka legger vekt på at å forstå hvordan en kommer fram til en løsning og validerer den, er like viktig som å kunne bestemte begrep og prosedyrer. LES MINDRE Forlagets omtale I denne boka tar Hana for seg tenkemåter og redskap som benyttes for å undersøke, løse og kommunisere matematiske problemstillinger. Det innebærer praksiser der en undersøker, utforsker, abstraherer, konkretiserer, generaliserer, spesialiserer, varierer, holder invariant, omgjør, representerer og inverterer. Det er avgjørende å ta del i slike praksiser for å utvikle strukturell forståelse og problemløsingsferdigheter. Tenkemåtene blir behandlet fra matematikerens, problemløserens og lærerens ståsted. Boka legger vekt på at å forstå hvordan en kommer fram til en løsning og validerer den, er like viktig som å kunne bestemte begrep og prosedyrer.

    Emner: Matematikk