Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Undervisningskunnskap i matematikk

    Undervisningskunnskap i matematikk

    Undervisningskunnskap i matematikk

    Undervisningskunnskap i matematikk

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788202470654

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    202

    Vekt:

    440 gr

    Alder:

    Voksen

    Undervisningskunnskap i matematikk
    Cappelen Damm akademisk
    9788202470654

    Forlagets omtale:

    Matematikklæreres samlede kunnskap om matematikkundervisning er mangfoldig. Bidragene i denne vitenskapelige antologien gjenspeiler dette. Matematikkoppgaver, matematiske spørsmål og situasjoner fra klasserommet og lærerutdanningen løftes fram og diskuteres ut fra teoretiske og didaktiske LES MER perspektiver. Ulike måter å jobbe med konkrete matematikkemner på analyseres og diskuteres fra et forskerståsted. Filosofiske problemstillinger omkring matematikk utforskes, og det diskuteres hvordan matematikkens historie kan brukes i undervisningen. Antologien inspirerer både til videre forsknings- og utviklingsarbeid og til utprøving i utdanning og praksis, og anskueliggjør hvordan undervisningskunnskap i matematikk kan betraktes som «anvendt matematikk». Forfatterne underviser og forsker ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. LES MINDRE Forlagets omtale Matematikklæreres samlede kunnskap om matematikkundervisning er mangfoldig. Bidragene i denne vitenskapelige antologien gjenspeiler dette. Matematikkoppgaver, matematiske spørsmål og situasjoner fra klasserommet og lærerutdanningen løftes fram og diskuteres ut fra teoretiske og didaktiske perspektiver. Ulike måter å jobbe med konkrete matematikkemner på analyseres og diskuteres fra et forskerståsted. Filosofiske problemstillinger omkring matematikk utforskes, og det diskuteres hvordan matematikkens historie kan brukes i undervisningen. Antologien inspirerer både til videre forsknings- og utviklingsarbeid og til utprøving i utdanning og praksis, og anskueliggjør hvordan undervisningskunnskap i matematikk kan betraktes som «anvendt matematikk». Forfatterne underviser og forsker ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.