Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Matematikk og naturvitenskap Matematikk Undervisningskunnskap i matematikk

    Undervisningskunnskap i matematikk

    Undervisningskunnskap i matematikk

    Undervisningskunnskap i matematikk

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    389,-

    ISBN:

    9788202470654

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2016

    Utgave:

    1

    Sider:

    202

    Vekt:

    440 gr

    Alder:

    Voksen

    Undervisningskunnskap i matematikk
    Cappelen Damm akademisk
    9788202470654

    Forlagets omtale:

    Matematikklæreres samlede kunnskap om matematikkundervisning er mangfoldig. Bidragene i denne vitenskapelige antologien gjenspeiler dette. Matematikkoppgaver, matematiske spørsmål og situasjoner fra klasserommet og lærerutdanningen løftes fram og diskuteres ut fra teoretiske og didaktiske LES MER perspektiver. Ulike måter å jobbe med konkrete matematikkemner på analyseres og diskuteres fra et forskerståsted. Filosofiske problemstillinger omkring matematikk utforskes, og det diskuteres hvordan matematikkens historie kan brukes i undervisningen. Antologien inspirerer både til videre forsknings- og utviklingsarbeid og til utprøving i utdanning og praksis, og anskueliggjør hvordan undervisningskunnskap i matematikk kan betraktes som «anvendt matematikk». Forfatterne underviser og forsker ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. LES MINDRE Forlagets omtale Matematikklæreres samlede kunnskap om matematikkundervisning er mangfoldig. Bidragene i denne vitenskapelige antologien gjenspeiler dette. Matematikkoppgaver, matematiske spørsmål og situasjoner fra klasserommet og lærerutdanningen løftes fram og diskuteres ut fra teoretiske og didaktiske perspektiver. Ulike måter å jobbe med konkrete matematikkemner på analyseres og diskuteres fra et forskerståsted. Filosofiske problemstillinger omkring matematikk utforskes, og det diskuteres hvordan matematikkens historie kan brukes i undervisningen. Antologien inspirerer både til videre forsknings- og utviklingsarbeid og til utprøving i utdanning og praksis, og anskueliggjør hvordan undervisningskunnskap i matematikk kan betraktes som «anvendt matematikk». Forfatterne underviser og forsker ved grunnskolelærerutdanningen ved Høgskolen i Oslo og Akershus.