Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Skoleutvikling i praksis

    Skoleutvikling i praksis

    Skoleutvikling i praksis

    Forfatter Universitetsforlaget

    (Torbjørn Lund - Redaktør)

    Universitetsforlaget

    (Knut Roald - Redaktør)

    Universitetsforlaget

    (Beate Tislevoll - Redaktør)

    Universitetsforlaget

    Levering 2-6 dager

    479,- Nå 407,-

    ISBN:

    9788215015965

    Forlag:

    Universitetsforlaget

    Trykkeår:

    2010

    Utgitt:

    2010

    Utgave:

    1

    Sider:

    217

    Vekt:

    470 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Svensk

    Skoleutvikling i praksis
    Universitetsforlaget
    9788215015965

    Forlagets omtale:

    Skolen har i dag et voldsomt press på å utvikle seg i takt med tanker om hva som er den gode skole. Presset kommer både utenfra og innenfra. Antologien Skoleutvikling i praksis løfter fram ny kunnskap om utviklingsprosesser i skolen. Antologien består av spennende artikler som henter sin empiri LES MER fra skoleutviklingsprosjekter der skole, skoleeier og eksterne kompetansemiljøer har samarbeidet om å endre praksis. Hver artikkel konkretiserer ny lærdom som har oppstått når teori omsettes til praksis og mennesker begynner å tenke og handle annerledes. Alle tekstene handler direkte og indirekte om endringsledelse. Tematisk er de inndelt på denne måten: - Praksisaktiviteter som fører til endring - Ledelse og samarbeid som drivkraft for endring Eksempler på temaer: - Innføring av IKT og hvordan krav til kompetanseutvikling fører til skoleutvikling - Lærersamarbeid som verktøy i skoleutvikling - Drøfting av ulike tilnærminger til ledelse gjennom et flerårig prosjekt og konsekvenser av dette - Drøfting av lærernes eierskap til prosjektet og om dette påvirker resultatet - Utvikling av team på videregående skole i et samarbeidsprosjekt med grunnskolen, der dette er en innarbeidet arbeidsform Målsettingen til det nasjonale skoleutviklingsprogrammet Kunnskapsløftet ¿ fra ord til handling har vært å bidra til at flere skoler blir dyktigere til å vurdere egne resultater og forbedre opplæringen i tråd med kravene i reformen Kunnskapsløftet. Om lag 250 skoler og 40 barnehager har siden 2006 deltatt i dette programmet. På bakgrunn av dette programmet har bokas bidragsytere satt seg som mål å utvikle ny kunnskap om skoleutvikling. Resultatet har blitt originalt, nytt og lærerikt. Bidragsytere: Lena Abrahamsen, Ulf Blossing, Hans Jørgen Braathe, Trond Buland, Mette Bunting, Astrid Birgitte Eggen, Kirsti Lyngvær Engelien, Janne Madsen, Ann Merete Otterstad, Wenche Rønning, Lene Rønning-Arnesen, Anne Sofie Skogvold, Siw Skrøvset, Else Stjernstrøm, Kjersti Stundal og Marko Valenta. LES MINDRE Forlagets omtale Skolen har i dag et voldsomt press på å utvikle seg i takt med tanker om hva som er den gode skole. Presset kommer både utenfra og innenfra. Antologien Skoleutvikling i praksis løfter fram ny kunnskap om utviklingsprosesser i skolen. Antologien består av spennende artikler som henter sin empiri fra skoleutviklingsprosjekter der skole, skoleeier og eksterne kompetansemiljøer har samarbeidet om å endre praksis. Hver artikkel konkretiserer ny lærdom som har oppstått når teori omsettes til praksis og mennesker begynner å tenke og handle annerledes. Alle tekstene handler direkte og indirekte om endringsledelse. Tematisk er de inndelt på denne måten: - Praksisaktiviteter som fører til endring - Ledelse og samarbeid som drivkraft for endring Eksempler på temaer: - Innføring av IKT og hvordan krav til kompetanseutvikling fører til skoleutvikling - Lærersamarbeid som verktøy i skoleutvikling - Drøfting av ulike tilnærminger til ledelse gjennom et flerårig prosjekt og konsekvenser av dette - Drøfting av lærernes eierskap til prosjektet og om dette påvirker resultatet - Utvikling av team på videregående skole i et samarbeidsprosjekt med grunnskolen, der dette er en innarbeidet arbeidsform Målsettingen til det nasjonale skoleutviklingsprogrammet Kunnskapsløftet ¿ fra ord til handling har vært å bidra til at flere skoler blir dyktigere til å vurdere egne resultater og forbedre opplæringen i tråd med kravene i reformen Kunnskapsløftet. Om lag 250 skoler og 40 barnehager har siden 2006 deltatt i dette programmet. På bakgrunn av dette programmet har bokas bidragsytere satt seg som mål å utvikle ny kunnskap om skoleutvikling. Resultatet har blitt originalt, nytt og lærerikt. Bidragsytere: Lena Abrahamsen, Ulf Blossing, Hans Jørgen Braathe, Trond Buland, Mette Bunting, Astrid Birgitte Eggen, Kirsti Lyngvær Engelien, Janne Madsen, Ann Merete Otterstad, Wenche Rønning, Lene Rønning-Arnesen, Anne Sofie Skogvold, Siw Skrøvset, Else Stjernstrøm, Kjersti Stundal og Marko Valenta.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.