Bok
Forfatter
Emner
Omtaler

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å se seg spørrende omkring

    Å se seg spørrende omkring

    Å se seg spørrende omkring

    Å se seg spørrende omkring (introduksjon til en ny pedagogisk filosofi)

    Forfatter Gyldendal akademisk

    På lager - sendes nå( 1 stk. )

    369,- Nå 314,-

    ISBN:

    9788205473409

    Forlag:

    Gyldendal akademisk

    Trykkeår:

    2017

    Utgitt:

    2017

    Utgave:

    1

    Sider:

    168

    Vekt:

    265 gr

    Alder:

    Voksen

    Å se seg spørrende omkring
    Gyldendal akademisk
    9788205473409

    Forlagets omtale:

    Hvordan skape et undersøkende klasserom? Hva kan filosofien bidra med for å få en dypere forståelse av engasjement og undring - og hva slags frihet kan skape kunnskapstørst og selvrefleksjon? I Å se seg spørrende omkring går forfatteren inn i noen grunnleggende pedagogisk-filosofiske spørsmål LES MER knyttet til frihet og ansvar i skole og utdanning. I tillegg til å presentere utvalgte filosofiske perspektiver på spørsmålene, introduserer hun en ny pedagogisk filosofi der hun tar til orde for flere og bedre spørsmål - og færre svar. Hun viser hvordan dette kan være et fruktbart utgangspunkt for å snakke om utdanning og undervisning, først og fremst fordi det innebærer å tilrettelegge for en nysgjerrig, åpen og undersøkende skole. LES MINDRE Forlagets omtale Hvordan skape et undersøkende klasserom? Hva kan filosofien bidra med for å få en dypere forståelse av engasjement og undring - og hva slags frihet kan skape kunnskapstørst og selvrefleksjon? I Å se seg spørrende omkring går forfatteren inn i noen grunnleggende pedagogisk-filosofiske spørsmål knyttet til frihet og ansvar i skole og utdanning. I tillegg til å presentere utvalgte filosofiske perspektiver på spørsmålene, introduserer hun en ny pedagogisk filosofi der hun tar til orde for flere og bedre spørsmål - og færre svar. Hun viser hvordan dette kan være et fruktbart utgangspunkt for å snakke om utdanning og undervisning, først og fremst fordi det innebærer å tilrettelegge for en nysgjerrig, åpen og undersøkende skole.

    Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

    Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
    Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
    Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.