Ny kunde? Registrer deg her!

Hvorfor registrere deg?

  • Raskere utsjekk
  • Se logg over tidligere kjøp
  • Motta gode tilbud og anbefalinger
Registrer deg her
Velg kundetype:
E-post:

Haugenbok.no Fagbøker 5.-10. trinn

5.-10. trinn

5.-10. trinn

5.-10. trinn (pedagogikk og elevkunnskap)

Forfatter Universitetsforl.

På lager - sendes nå ( 2 stk. )

399,- Nå 341,-

ISBN:

9788215017969

Forlag:

Universitetsforl.

Trykkeår:

2011

Utgitt:

2011

Utgave:

1

Sider:

295

Vekt:

516 gr

Alder:

Voksen

Serie:

Pedagogikk og elevkunnskap

5.-10. trinn
Universitetsforl.
9788215017969

Forlagets omtale:

En praktisk og velskrevet bok, skreddersydd for 5-10 trinn i grunnskolelærerutdanningen. Den befinner seg i spenningsfeltet teori og praksis:Gjennomgangsfigurene, John Gustavsen og Sissel Meyer, underviser på henholdsvis 6. og 9. trinn. De erfarer raskt at her finnes det både utfordringer og LES MER muligheter. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori problematiserer forfatteren ulike dagligdagse situasjoner. Boka kretser rundt fire hovedemner: elevforutsetninger, læringsmiljø, arbeidsmåter og vurdering. Motivasjon, didaktikk og læring går igjen i alle situasjonene. På denne måten kan teksten gi innsikt i faglige og sosiale prosesser i et klasserom. Virkelighetsnære eksempler gir leserne begreper som gjør det enklere å diskutere slike spørsmål på en faglig måte. Boka er utviklet i nært samarbeid med lærere og skoleledere og vil være nyttig både for studenter, ferske lærere og mer erfarne lærere som ønsker å orientere seg i nyere pedagogisk teori. LES MINDRE Forlagets omtale En praktisk og velskrevet bok, skreddersydd for 5-10 trinn i grunnskolelærerutdanningen. Den befinner seg i spenningsfeltet teori og praksis:Gjennomgangsfigurene, John Gustavsen og Sissel Meyer, underviser på henholdsvis 6. og 9. trinn. De erfarer raskt at her finnes det både utfordringer og muligheter. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori problematiserer forfatteren ulike dagligdagse situasjoner. Boka kretser rundt fire hovedemner: elevforutsetninger, læringsmiljø, arbeidsmåter og vurdering. Motivasjon, didaktikk og læring går igjen i alle situasjonene. På denne måten kan teksten gi innsikt i faglige og sosiale prosesser i et klasserom. Virkelighetsnære eksempler gir leserne begreper som gjør det enklere å diskutere slike spørsmål på en faglig måte. Boka er utviklet i nært samarbeid med lærere og skoleledere og vil være nyttig både for studenter, ferske lærere og mer erfarne lærere som ønsker å orientere seg i nyere pedagogisk teori.

Gå ikke glipp av nyheter og gode tilbud. Meld deg på vårt nyhetsbrev og hold deg oppdatert!

Noe gikk galt, vennligst prøv igjen senere.
Suksess! Du er nå meldt på nyhetsbrevet
Du er allerede mottaker av nyhetsbrevet vårt.