Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk 5.-10. trinn

    5.-10. trinn

    5.-10. trinn

    5.-10. trinn (pedagogikk og elevkunnskap)

    Forfatter Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788215017969

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2011

    Utgitt:

    2011

    Utgave:

    1

    Sider:

    295

    Vekt:

    516 gr

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Pedagogikk og elevkunnskap

    5.-10. trinn
    Universitetsforl.
    9788215017969

    Haugenboks omtale:

    Forfatteren drøfter her dagligdagse situasjoner fra klasserommet. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori gir teksten innsikt i de faglige og sosiale prosessene som utspiller seg i møtet mellom læreren og elevene. Bokas målgruppe er studenter i pedagogikk på 5. - 10. trinn i grunnskoleutdanningen. Ha LES MER r register og litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Forfatteren drøfter her dagligdagse situasjoner fra klasserommet. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori gir teksten innsikt i de faglige og sosiale prosessene som utspiller seg i møtet mellom læreren og elevene. Bokas målgruppe er studenter i pedagogikk på 5. - 10. trinn i grunnskoleutdanningen. Har register og litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    En praktisk og velskrevet bok, skreddersydd for 5-10 trinn i grunnskolelærerutdanningen. Den befinner seg i spenningsfeltet teori og praksis:Gjennomgangsfigurene, John Gustavsen og Sissel Meyer, underviser på henholdsvis 6. og 9. trinn. De erfarer raskt at her finnes det både utfordringer og LES MER muligheter. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori problematiserer forfatteren ulike dagligdagse situasjoner. Boka kretser rundt fire hovedemner: elevforutsetninger, læringsmiljø, arbeidsmåter og vurdering. Motivasjon, didaktikk og læring går igjen i alle situasjonene. På denne måten kan teksten gi innsikt i faglige og sosiale prosesser i et klasserom. Virkelighetsnære eksempler gir leserne begreper som gjør det enklere å diskutere slike spørsmål på en faglig måte. Boka er utviklet i nært samarbeid med lærere og skoleledere og vil være nyttig både for studenter, ferske lærere og mer erfarne lærere som ønsker å orientere seg i nyere pedagogisk teori. LES MINDRE Forlagets omtale En praktisk og velskrevet bok, skreddersydd for 5-10 trinn i grunnskolelærerutdanningen. Den befinner seg i spenningsfeltet teori og praksis:Gjennomgangsfigurene, John Gustavsen og Sissel Meyer, underviser på henholdsvis 6. og 9. trinn. De erfarer raskt at her finnes det både utfordringer og muligheter. Ved hjelp av klassisk pedagogisk teori problematiserer forfatteren ulike dagligdagse situasjoner. Boka kretser rundt fire hovedemner: elevforutsetninger, læringsmiljø, arbeidsmåter og vurdering. Motivasjon, didaktikk og læring går igjen i alle situasjonene. På denne måten kan teksten gi innsikt i faglige og sosiale prosesser i et klasserom. Virkelighetsnære eksempler gir leserne begreper som gjør det enklere å diskutere slike spørsmål på en faglig måte. Boka er utviklet i nært samarbeid med lærere og skoleledere og vil være nyttig både for studenter, ferske lærere og mer erfarne lærere som ønsker å orientere seg i nyere pedagogisk teori.