Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å bli lærer

    Å bli lærer

    Å bli lærer

    Å bli lærer (danning og profesjonsutvikling)

    Levering 2-6 dager

    329,-

    ISBN:

    9788232102778

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2014

    Utgitt:

    2014

    Utgave:

    1

    Sider:

    205

    Alder:

    Voksen

    Å bli lærer
    Akademika
    9788232102778

    Forlagets omtale:

    Hva er det som kreves av en lærer i dagens samfunn? Læreryrket er et givende og krevende yrke i et samfunn preget av mangfold og endring. Lærerutdanningen har som viktig oppgave å sikre studentene solid praksisopplæring, undervisningsfaglig grunnlag og fagdidaktisk kompetanse. Det betyr blant LES MER annet å utvikle etiske og historiske perspektiver på egen yrkesrolle, kritiske perspektiv på lærerprofesjonens samfunnsrolle og gjøre studentene til myndige og beslutningsdyktige lærere. Boka er skrevet med tanke på det nye faget Pedagogikk og elevkunnskap (PEL) og er en god støtte til lærere og lærerstudenter på veg mot egen danning og profesjonsbevissthet. Boka er rettet mot lærerutdannere, lærerstudenter og lærere i praksis. LES MINDRE Forlagets omtale Hva er det som kreves av en lærer i dagens samfunn? Læreryrket er et givende og krevende yrke i et samfunn preget av mangfold og endring. Lærerutdanningen har som viktig oppgave å sikre studentene solid praksisopplæring, undervisningsfaglig grunnlag og fagdidaktisk kompetanse. Det betyr blant annet å utvikle etiske og historiske perspektiver på egen yrkesrolle, kritiske perspektiv på lærerprofesjonens samfunnsrolle og gjøre studentene til myndige og beslutningsdyktige lærere. Boka er skrevet med tanke på det nye faget Pedagogikk og elevkunnskap (PEL) og er en god støtte til lærere og lærerstudenter på veg mot egen danning og profesjonsbevissthet. Boka er rettet mot lærerutdannere, lærerstudenter og lærere i praksis.

    Emner: Lærerrollen