Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å dra lasset sammen

    Å dra lasset sammen

    Å dra lasset sammen

    Å dra lasset sammen (samhandling som strategi for pedagogisk ledelse i barnehager)

    Forfatter Cappelen Damm akademisk

    (Helge Røys - Forfatter)

    Cappelen Damm akademisk

    På lager - sendes nå ( 6 stk. )

    349,- Nå 302,-

    ISBN:

    9788202330972

    Forlag:

    Cappelen Damm akademisk

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2013

    Utgave:

    1

    Sider:

    164

    Vekt:

    358 gr

    Alder:

    Voksen

    Å dra lasset sammen
    Cappelen Damm akademisk
    9788202330972

    Forlagets omtale:

    Forfatterne beskriver samhandling som en strategi for pedagogisk ledelse i barnehagen. Pedagogisk ledelse er en prosess som har til hensikt å initiere og igangsette aktiviteter som kan føre til utvikling og læring både hos barn og voksne. I denne boka vil hovedfokuset være pedagogisk ledelse rettet LES MER mot personalet. Et sosiokulturelt perspektiv (Vygotsky, Wertsch og Säljö) rammer inn ledelsesperspektivene, og samhandling som strategi for pedagogisk ledelse ses i en historisk, kulturell og institusjonell barnehagekontekst. Gjennom bruk av ulike kulturelle redskaper kan den pedagogiske lederen samhandle med sine medarbeidere og i felleskap tilrettelegge for barns omsorg, utvikling, læring og danning. Samhandling som strategi for pedagogisk ledelse i barnehagen bygger på mandatet for barnehagen, på personalets ulikhet og på betydningen av å ivareta mangfoldet som en ressurs. Boka er rettet mot barnehagelærerutdanningen og mot utøvende barnehagelærere. LES MINDRE Forlagets omtale Forfatterne beskriver samhandling som en strategi for pedagogisk ledelse i barnehagen. Pedagogisk ledelse er en prosess som har til hensikt å initiere og igangsette aktiviteter som kan føre til utvikling og læring både hos barn og voksne. I denne boka vil hovedfokuset være pedagogisk ledelse rettet mot personalet. Et sosiokulturelt perspektiv (Vygotsky, Wertsch og Säljö) rammer inn ledelsesperspektivene, og samhandling som strategi for pedagogisk ledelse ses i en historisk, kulturell og institusjonell barnehagekontekst. Gjennom bruk av ulike kulturelle redskaper kan den pedagogiske lederen samhandle med sine medarbeidere og i felleskap tilrettelegge for barns omsorg, utvikling, læring og danning. Samhandling som strategi for pedagogisk ledelse i barnehagen bygger på mandatet for barnehagen, på personalets ulikhet og på betydningen av å ivareta mangfoldet som en ressurs. Boka er rettet mot barnehagelærerutdanningen og mot utøvende barnehagelærere.