Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å fortelle om fortiden

    Å fortelle om fortiden

    Å fortelle om fortiden

    Å fortelle om fortiden (fortellingen i historie- og samfunnsfagundervisning)

    Forfatter Høyskoleforl.

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    389,- Nå 336,-

    ISBN:

    9788276342109

    Forlag:

    Høyskoleforl.

    Trykkeår:

    1998

    Utgitt:

    1999

    Utgave:

    1

    Sider:

    152

    Vekt:

    352 gr

    Alder:

    Voksen

    Å fortelle om fortiden
    Høyskoleforl.
    9788276342109

    Haugenboks omtale:

    Boka drøfter fortellinga i lys av moderne historiedidaktikk og med tanke på praktisk undervisning. Den gir ei innføring i fortellinga i historie- og samfunnsfagundervisninga som teori og praksis, og vurderer fortellinga i forhold til barn og unges forutsetninger i forhold til historiedidaktikk og hi LES MER storievitenskap. Har litteraturliste. LES MINDRE Haugenboks omtale Boka drøfter fortellinga i lys av moderne historiedidaktikk og med tanke på praktisk undervisning. Den gir ei innføring i fortellinga i historie- og samfunnsfagundervisninga som teori og praksis, og vurderer fortellinga i forhold til barn og unges forutsetninger i forhold til historiedidaktikk og historievitenskap. Har litteraturliste.

    Forlagets omtale:

    I de siste årene har interessen for fortellingen om fortiden økt sterkt i Norge. Det er mange grunner til denne interessen: Ved fortellingen kan eleven utvikle sine evner til innsikt og innlevelse. Ved fortellingen fremtrer viktige sider ved historiedidaktikken og historieforskningen. Og dessuten: LES MER Fortellingen er i stand til å begeistre og fascinere på tvers av tid og sted, og slik føre mennesker nærmere hverandre. Å fortelle om fortiden er en grunnleggende innføring i fortellingen i historie- og samfunnsfagundervisningen som teori og praksis. Fortellingen vurderes i forhold til barn og unges forutsetninger, i forhold til historiedidaktikk og historievitenskap. Fortellingen åpner for praksis ved å vise ulike typer fortellinger, ulike måter fortellingen kan brukes på, og ved metodiske råd for øvrig. Nå foreligger for første gang på norsk en bok som drøfter fortellingen i lys av moderne historiedidaktikk og med tanke på praktisk undervisning. Boken retter seg mot lærere i samfunnsfag i grunnskolen og studenter i lærerutdanningen og i den praktisk-pedagogiske utdanningen (PPU). LES MINDRE Forlagets omtale I de siste årene har interessen for fortellingen om fortiden økt sterkt i Norge. Det er mange grunner til denne interessen: Ved fortellingen kan eleven utvikle sine evner til innsikt og innlevelse. Ved fortellingen fremtrer viktige sider ved historiedidaktikken og historieforskningen. Og dessuten: Fortellingen er i stand til å begeistre og fascinere på tvers av tid og sted, og slik føre mennesker nærmere hverandre. Å fortelle om fortiden er en grunnleggende innføring i fortellingen i historie- og samfunnsfagundervisningen som teori og praksis. Fortellingen vurderes i forhold til barn og unges forutsetninger, i forhold til historiedidaktikk og historievitenskap. Fortellingen åpner for praksis ved å vise ulike typer fortellinger, ulike måter fortellingen kan brukes på, og ved metodiske råd for øvrig. Nå foreligger for første gang på norsk en bok som drøfter fortellingen i lys av moderne historiedidaktikk og med tanke på praktisk undervisning. Boken retter seg mot lærere i samfunnsfag i grunnskolen og studenter i lærerutdanningen og i den praktisk-pedagogiske utdanningen (PPU).