Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å invitere elever til skriving

    Å invitere elever til skriving

    Å invitere elever til skriving

    Å invitere elever til skriving (ulike perspektiver på skriveoppgaver)

    På lager - sendes nå

    399,-

    ISBN:

    9788245018134

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2015

    Utgave:

    1

    Sider:

    268

    Vekt:

    533 gr

    Alder:

    Voksen

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Å invitere elever til skriving
    Fagbokforl.
    9788245018134

    Forlagets omtale:

    Kvaliteten på tekstene elevene skriver, har nær sammenheng med kvaliteten på skriveoppgavene de får. Derfor er måten oppgavene er formet på, så viktig. Oppgavene skal være relevante, motiverende og tydelige de skal invitere til skriving. Skriveoppgavene og hvordan de er designet, er ett av flere LES MER aspekter ved skriveprosesser i skolen. Det er imidlertid overraskende hvor liten oppmerksomhet skriveoppgavene har fått i skriveforskningen sammenlignet med andre sider ved skriveopplæring, for eksempel skriveundervisning, veiledning og vurdering av skriving. Denne antologien omfatter artikler om skriveoppgaver i flere fag på ulike trinn, og oppgavematerialet er hentet fra lærebøker, eksamener og tester og fra læreres egenproduserte oppgaver. Forfatterne er skriveforskere og fagdidaktikere med forskjellig fagbakgrunn, og de har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Skriveoppgaver studeres som egne typer tekster og analyseres blant annet ut fra hvordan de får fram skriveoppdrag, formål og mottaker, og ut fra hvordan de forberedes og introduseres i klasserommet. Ikke minst analyseres ulike oppgavedesign i lys av skriveteorier. Boken er særlig egnet for skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Hildegunn Otnes er professor i norskdidaktikk ved NTNU Med bidrag fra Cecilie Bach, Jannike Ohrem Bakke, Sindre Dagsland, Peter Hobel, Camilla Stabel Jørgensen, Anne Holten Kvistad, Annette Lykknes, Anita Normann, Hildegunn Otnes, Karianne Skovholt, Jorun Smemo, Hanne Solem, Aslaug Veum og Sigrid Ørevik. LES MINDRE Forlagets omtale Kvaliteten på tekstene elevene skriver, har nær sammenheng med kvaliteten på skriveoppgavene de får. Derfor er måten oppgavene er formet på, så viktig. Oppgavene skal være relevante, motiverende og tydelige de skal invitere til skriving. Skriveoppgavene og hvordan de er designet, er ett av flere aspekter ved skriveprosesser i skolen. Det er imidlertid overraskende hvor liten oppmerksomhet skriveoppgavene har fått i skriveforskningen sammenlignet med andre sider ved skriveopplæring, for eksempel skriveundervisning, veiledning og vurdering av skriving. Denne antologien omfatter artikler om skriveoppgaver i flere fag på ulike trinn, og oppgavematerialet er hentet fra lærebøker, eksamener og tester og fra læreres egenproduserte oppgaver. Forfatterne er skriveforskere og fagdidaktikere med forskjellig fagbakgrunn, og de har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Skriveoppgaver studeres som egne typer tekster og analyseres blant annet ut fra hvordan de får fram skriveoppdrag, formål og mottaker, og ut fra hvordan de forberedes og introduseres i klasserommet. Ikke minst analyseres ulike oppgavedesign i lys av skriveteorier. Boken er særlig egnet for skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Hildegunn Otnes er professor i norskdidaktikk ved NTNU Med bidrag fra Cecilie Bach, Jannike Ohrem Bakke, Sindre Dagsland, Peter Hobel, Camilla Stabel Jørgensen, Anne Holten Kvistad, Annette Lykknes, Anita Normann, Hildegunn Otnes, Karianne Skovholt, Jorun Smemo, Hanne Solem, Aslaug Veum og Sigrid Ørevik.