Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Å lære er nesten som å leke

    Å lære er nesten som å leke

    Å lære er nesten som å leke

    Å lære er nesten som å leke (lek og læring i barnehage og skole)

    Forfatter Fagbokforl.

    (Ingrid Pramling Samuelsson - Forfatter)

    Fagbokforl.

    (Hanne Dahl - Oversetter)

    Fagbokforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    375,- Nå 324,-

    ISBN:

    9788245007770

    Forlag:

    Fagbokforl.

    Trykkeår:

    2008

    Utgitt:

    2009

    Utgave:

    1

    Sider:

    216

    Vekt:

    344 gr

    Alder:

    Voksen

    Å lære er nesten som å leke
    Fagbokforl.
    9788245007770

    Forlagets omtale:

    Forholde mellom læring og lek er et viktig tema for alle som arbeider med barn i barnehage og småskole. Denne boken gir god innsikt i dette emnet. "Å lære er nesten som å leke... Vi kan lære å leke, og vi kan lære å bygge kaplatårn, så det henger nok sammen på en eller annen måte," sier Lisa drøyt LES MER åtte år gammel. Slik setter Lisa fingeren på det som har vært utgangspunktet for Ingrid Pramlig Samuelsson og Eva Johanssons undersøkelse av hvordan lek og læring kan fortone seg for førskolelærere, allmennlærere og barn i en målstyrt virksomhet. Hvilke dilemmaer møter vi når vi vil integrere lek og læring? Hvordan er lærernes interaksjon med barna avhengig av om det er lek eller læring som er i forgrunnen for meningsskapingen? Når både lek og læring er i fokus, kan de gis likeverdige vilkår og berike hverandre. Ingrid Pramlig Samuelsson er professor i pedagogikk ved Göteborgs Universitet. Eva Johansson er professor i barnehagepedagogikk ved Universitetet i Stavanger og professor i pedagogikk ved Göteborgs Universitet. I dag er samarbeid og samordning mellom barnehage og skule på dagsorden i mange norske kommunar "Å lære er nesten som å leke" burde vere obligatorisk førebuing til slike samarbeidande fora. Svein Ole Sataøen i Tidsskriftet Barnehagen LES MINDRE Forlagets omtale Forholde mellom læring og lek er et viktig tema for alle som arbeider med barn i barnehage og småskole. Denne boken gir god innsikt i dette emnet. "Å lære er nesten som å leke... Vi kan lære å leke, og vi kan lære å bygge kaplatårn, så det henger nok sammen på en eller annen måte," sier Lisa drøyt åtte år gammel. Slik setter Lisa fingeren på det som har vært utgangspunktet for Ingrid Pramlig Samuelsson og Eva Johanssons undersøkelse av hvordan lek og læring kan fortone seg for førskolelærere, allmennlærere og barn i en målstyrt virksomhet. Hvilke dilemmaer møter vi når vi vil integrere lek og læring? Hvordan er lærernes interaksjon med barna avhengig av om det er lek eller læring som er i forgrunnen for meningsskapingen? Når både lek og læring er i fokus, kan de gis likeverdige vilkår og berike hverandre. Ingrid Pramlig Samuelsson er professor i pedagogikk ved Göteborgs Universitet. Eva Johansson er professor i barnehagepedagogikk ved Universitetet i Stavanger og professor i pedagogikk ved Göteborgs Universitet. I dag er samarbeid og samordning mellom barnehage og skule på dagsorden i mange norske kommunar "Å lære er nesten som å leke" burde vere obligatorisk førebuing til slike samarbeidande fora. Svein Ole Sataøen i Tidsskriftet Barnehagen