Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å lære å lese med transparente skriftspråk

    Å lære å lese med transparente skriftspråk

    Å lære å lese med transparente skriftspråk

    Å lære å lese med transparente skriftspråk (en studie av leseutviklingen hos norske og svenske elever)

    Forfatter Akademika

    På lager - sendes nå ( 1 stk. )

    229,- Nå 198,-

    ISBN:

    9788232100163

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    85

    Vekt:

    156 gr

    Alder:

    Voksen

    Å lære å lese med transparente skriftspråk
    Akademika
    9788232100163

    Forlagets omtale:

    Hvilken rolle spiller et språks ortografi når vi skal lære å lese? Har for eksempel engelske barn en tøffere jobb enn norske - og svenske - barn? Og i så fall, har det konsekvenser på lengre sikt? Denne boken handler om sammenhengen mellom ortografi og leseutvikling, med særlig vekt på LES MER leseferdighet hos norske og svenske elever. Forfatteren tar for seg sentrale spørsmål, slik som: Er det sammenheng mellom ortografier og de lesestrategier barn utvikler? Eller er lesestrategier en konsekvens av andre faktorer enn ortografi? Hvilken rolle spiller lesemetoder? Er noen lesemetoder bedre tilpasset norsk - og svensk - ortografi enn andre lesemetoder? Boken er et viktig bidrag til pensumlitteraturen innenfor emnet leseutvikling på universitets- og høyskolenivå. Turid F. Elsness er dr.philos., lærebokforfatter og professor ved Høgskolen i Østfold. LES MINDRE Forlagets omtale Hvilken rolle spiller et språks ortografi når vi skal lære å lese? Har for eksempel engelske barn en tøffere jobb enn norske - og svenske - barn? Og i så fall, har det konsekvenser på lengre sikt? Denne boken handler om sammenhengen mellom ortografi og leseutvikling, med særlig vekt på leseferdighet hos norske og svenske elever. Forfatteren tar for seg sentrale spørsmål, slik som: Er det sammenheng mellom ortografier og de lesestrategier barn utvikler? Eller er lesestrategier en konsekvens av andre faktorer enn ortografi? Hvilken rolle spiller lesemetoder? Er noen lesemetoder bedre tilpasset norsk - og svensk - ortografi enn andre lesemetoder? Boken er et viktig bidrag til pensumlitteraturen innenfor emnet leseutvikling på universitets- og høyskolenivå. Turid F. Elsness er dr.philos., lærebokforfatter og professor ved Høgskolen i Østfold.