Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å lese for livet

    Å lese for livet

    Å lese for livet

    Å lese for livet (barn lærer å lese)

    Levering 2-6 dager

    359,- Nå 311,-

    ISBN:

    9788202226220

    Forlag:

    Cappelen akademisk

    Trykkeår:

    2016

    Utgitt:

    2003

    Utgave:

    1

    Sider:

    157

    Vekt:

    382 gr

    Alder:

    Voksen

    Å lese for livet
    Cappelen akademisk
    9788202226220

    Forlagets omtale:

    Boka vil hjelpe alle som underviser i småskolen til å få bedre innsikt i hvordan barn lærer å lese. Den kan også brukes av lærere på høyere klassetrinn. Å lese for livet presenterer en interaktiv lesemodell utviklet i New Zealand. Det å lære å lese er en utrolig kompleks prosess, der elevenes LES MER livserfaring integreres med tillærte ferdigheter og strategier, og med deres språkkunnskaper, blant annet syntaks, ortografi og fonologi. Både middelet som brukes, og resultatet av prosessener mening. I denne boka framheves det hvor viktig det er at tekstene er meningsfulle, at det er viktig med vurdering og evaluering for at undervisningen skal bli god, at det er behov for kritisk lesing av både skjønnlitterære og faglitterære tekster, at leseren har behov for å sammenholde ulike informasjonskilder, og at lærerne må ha god styring på klassen. LES MINDRE Forlagets omtale Boka vil hjelpe alle som underviser i småskolen til å få bedre innsikt i hvordan barn lærer å lese. Den kan også brukes av lærere på høyere klassetrinn. Å lese for livet presenterer en interaktiv lesemodell utviklet i New Zealand. Det å lære å lese er en utrolig kompleks prosess, der elevenes livserfaring integreres med tillærte ferdigheter og strategier, og med deres språkkunnskaper, blant annet syntaks, ortografi og fonologi. Både middelet som brukes, og resultatet av prosessener mening. I denne boka framheves det hvor viktig det er at tekstene er meningsfulle, at det er viktig med vurdering og evaluering for at undervisningen skal bli god, at det er behov for kritisk lesing av både skjønnlitterære og faglitterære tekster, at leseren har behov for å sammenholde ulike informasjonskilder, og at lærerne må ha god styring på klassen.