Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Førskolepedagogikk Å skape og studere endring

    Å skape og studere endring

    Å skape og studere endring

    Å skape og studere endring (aksjonsforskning i barnehagen)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Marianne Thoresen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 2 stk. )

    279,- Nå 241,-

    ISBN:

    9788215019598

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    113

    Vekt:

    208 gr

    Alder:

    Voksen

    Å skape og studere endring
    Universitetsforl.
    9788215019598

    Haugenboks omtale:

    Boka gir en introduksjon til endrings- og fornyingsarbeid i barnehagen. Den tar for seg aksjonsforskning som arbeidsform til faglig utvikling og kompetanseheving, og henvender seg til førskolelærerstudenter, ledere og pedagoger. Har litteraturliste og stikkordregister. Haugenboks omtale Boka gir en introduksjon til endrings- og fornyingsarbeid i barnehagen. Den tar for seg aksjonsforskning som arbeidsform til faglig utvikling og kompetanseheving, og henvender seg til førskolelærerstudenter, ledere og pedagoger. Har litteraturliste og stikkordregister.

    Forlagets omtale:

    Økt fokus på kvalitet og innhold gjør det viktig å drive endrings- og fornyingsarbeid i barnehagene. Gjennom aksjonsforskning kan barnehageansatte delta aktivt i endringsarbeid, faglig utvikling og kompetanseheving. Siden forskning og utvikling kan sees som to sider av samme sak, og utviklingen LES MER skjer hos dem som er involvert i forskningen, mener forfatterne at denne typen forskning ikke bare kan utføres av utenforstående. Ledere og personale kan i samarbeid drive aksjonsforskning på egen hånd, i samarbeid med andre barnehager eller i samarbeid med forskere. Boka er skrevet for førskolelærere som vil bruke aksjonsforskning som arbeidsform for å skape en tydeligere forbindelse mellom pedagogisk arbeid og barnehagen som læringsarena. Den er først og fremst rettet mot barnehageledere, men studenter i førskolelærerutdanningen vil også ha stor nytte av boka. LES MINDRE Forlagets omtale Økt fokus på kvalitet og innhold gjør det viktig å drive endrings- og fornyingsarbeid i barnehagene. Gjennom aksjonsforskning kan barnehageansatte delta aktivt i endringsarbeid, faglig utvikling og kompetanseheving. Siden forskning og utvikling kan sees som to sider av samme sak, og utviklingen skjer hos dem som er involvert i forskningen, mener forfatterne at denne typen forskning ikke bare kan utføres av utenforstående. Ledere og personale kan i samarbeid drive aksjonsforskning på egen hånd, i samarbeid med andre barnehager eller i samarbeid med forskere. Boka er skrevet for førskolelærere som vil bruke aksjonsforskning som arbeidsform for å skape en tydeligere forbindelse mellom pedagogisk arbeid og barnehagen som læringsarena. Den er først og fremst rettet mot barnehageledere, men studenter i førskolelærerutdanningen vil også ha stor nytte av boka.