Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Å skape og studere endring

    Å skape og studere endring

    Å skape og studere endring

    Å skape og studere endring (aksjonsforskning i barnehagen)

    Forfatter Universitetsforl.

    (Marianne Thoresen - Forfatter)

    Universitetsforl.

    På lager - sendes nå ( 4 stk. )

    289,- Nå 250,-

    ISBN:

    9788215019598

    Forlag:

    Universitetsforl.

    Trykkeår:

    2015

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    113

    Vekt:

    208 gr

    Alder:

    Voksen

    Å skape og studere endring
    Universitetsforl.
    9788215019598

    Forlagets omtale:

    Gjennom aksjonsforskning kan barnehageansatte delta aktivt i endringsarbeid, faglig utvikling og kompetanseheving.Økt fokus på kvalitet og innhold gjør det viktig å drive endrings- og fornyingsarbeid i barnehagene. Når personalet retter oppmerksomheten mot bestemte temaer og områder i barnehagens LES MER hverdagsliv, kan praksis utvikles og forbedres gjennom endring. Boka er en introduksjon til området endringsarbeid i barnehagen. Siden forskning og utvikling kan sees som to sider av samme sak, og utviklingen skjer hos dem som er involvert i forskningen, mener forfatterne at denne typen forskning ikke bare kan utføres av utenforstående. Ledere kan sammen med personalet gjøre aksjonsforskning på egen hånd, i samarbeid med andre barnehager eller i samarbeid med forskere. Boka er skrevet for førskolelærere som vil bruke aksjonsforskning som arbeidsform for å skape en tydeligere forbindelse mellom pedagogisk arbeid og barnehagen som læringsarena. Den er først og fremst rettet mot barnehageledere. Studenter i førskolelærerutdanningen vil også ha stor nytte av boka. Forfatterne Marit Bøe ved Høgskolen i Telemark og Marianne Thoresen ved Høgskolen i Oslo og Akershus er begge utdannet førskolelærere og har lang og bred erfaring fra arbeid i barnehage. LES MINDRE Forlagets omtale Gjennom aksjonsforskning kan barnehageansatte delta aktivt i endringsarbeid, faglig utvikling og kompetanseheving.Økt fokus på kvalitet og innhold gjør det viktig å drive endrings- og fornyingsarbeid i barnehagene. Når personalet retter oppmerksomheten mot bestemte temaer og områder i barnehagens hverdagsliv, kan praksis utvikles og forbedres gjennom endring. Boka er en introduksjon til området endringsarbeid i barnehagen. Siden forskning og utvikling kan sees som to sider av samme sak, og utviklingen skjer hos dem som er involvert i forskningen, mener forfatterne at denne typen forskning ikke bare kan utføres av utenforstående. Ledere kan sammen med personalet gjøre aksjonsforskning på egen hånd, i samarbeid med andre barnehager eller i samarbeid med forskere. Boka er skrevet for førskolelærere som vil bruke aksjonsforskning som arbeidsform for å skape en tydeligere forbindelse mellom pedagogisk arbeid og barnehagen som læringsarena. Den er først og fremst rettet mot barnehageledere. Studenter i førskolelærerutdanningen vil også ha stor nytte av boka. Forfatterne Marit Bøe ved Høgskolen i Telemark og Marianne Thoresen ved Høgskolen i Oslo og Akershus er begge utdannet førskolelærere og har lang og bred erfaring fra arbeid i barnehage.