Bok
Forfatter
Emner
Omtaler
0

     

    Ny kunde? Registrer deg her!

    Hvorfor registrere deg?

    • Raskere utsjekk
    • Se logg over tidligere kjøp
    • Motta gode tilbud og anbefalinger
    Registrer deg her
    Velg kundetype:
    E-post:

    Haugenbok.no Fagbøker Pedagogikk Generell pedagogikk Å skrive seg inn i læreryrket

    Å skrive seg inn i læreryrket

    Å skrive seg inn i læreryrket

    Å skrive seg inn i læreryrket

    Levering 2-6 dager

    309,-

    ISBN:

    9788251928960

    Forlag:

    Akademika

    Trykkeår:

    2012

    Utgitt:

    2012

    Utgave:

    1

    Sider:

    178

    Alder:

    Voksen

    Serie:

    Skriveopplæring og skriveforsking

    Språk:

    Bokmål og Nynorsk

    Å skrive seg inn i læreryrket
    Akademika
    9788251928960

    Forlagets omtale:

    Kunnskapsløftet forplikter lærere til å arbeide med skriving i alle fag. Dette betyr også at lærerutdanningen må sørge for at studentene får kunnskap om hvordan de som lærere kan jobbe med elevenes skriving i alle fag. En grunnleggende ferdighet som skriving er en forutsetning for utvikling av LES MER fagkunnskap, og fagskriving utgjør en del av fagkompetansen i alle fag - det slås fast i retningslinjene for den nye grunnskolelærerutdanningen. Men hva innebærer det egentlig å være skrivelærer i alle fag? Og hvordan kan vi praktisk arbeide med skriving på tvers av fagene i lærerutdanninga for å utdanne gode skrivelærere? Disse spørsmålene forsøker bidragsyterne i denne boka å gi svar på. Målgruppen for boka er lærerstudenter, pedagogikkstudenter, lærere og lærerutdannere. LES MINDRE Forlagets omtale Kunnskapsløftet forplikter lærere til å arbeide med skriving i alle fag. Dette betyr også at lærerutdanningen må sørge for at studentene får kunnskap om hvordan de som lærere kan jobbe med elevenes skriving i alle fag. En grunnleggende ferdighet som skriving er en forutsetning for utvikling av fagkunnskap, og fagskriving utgjør en del av fagkompetansen i alle fag - det slås fast i retningslinjene for den nye grunnskolelærerutdanningen. Men hva innebærer det egentlig å være skrivelærer i alle fag? Og hvordan kan vi praktisk arbeide med skriving på tvers av fagene i lærerutdanninga for å utdanne gode skrivelærere? Disse spørsmålene forsøker bidragsyterne i denne boka å gi svar på. Målgruppen for boka er lærerstudenter, pedagogikkstudenter, lærere og lærerutdannere.